az usorásoknak, házaság töröknek, a rosz életül aszszonyoknak. alamisnájokot bé nem veszik vala, Const apost.IV. Cap.5.6.7.9. jobban szerették inkáb nem adni aszegényeknek. mint sem ezektöl valamit el vegyenek. azon kivül is biztanak az Isten rendelésében, aki rendelhetet nékik. másunan is. act.st afrae.
Mindenik anyaszent egy háznak. vala elegendö fundusa, a szegények. és a jövevények táplálásokra, a temetésekre. és más közönségesen valo költtségekre, ugy mint az egy házi szolgák tartásokra, a gyertyákra, az oltári eszközökre, st.just. 1 apol. tertull.apol.C.39 aromai anyaszent egy ház, szent Cornélius pápa idejében, 250 esztendö tályban, száz ötven négy egy házi szolgákot tartot, és többet, tizen ött száz szegénynél, euseb.lib VI.hist.C.43. de sött még ezen idö elött is, az üldöztetésekben, a szegény anyaszent egy házaknak. segittséget küld vala, ugy hasonlo képen, a bányákban lévö Confesoroknak, euseb.IV.hist.C.23. az elsö három saeculumokban. az illyen közönségesen valo joszága az anyaszent egy háznak, mind inkáb ingo bingo jovakbol állot, eledel némüböl, köntösökböl, és kész pénzböl, mind ezeket a hivek magok akarattyokbol adgyák vala, minden héten, vagy minden holnapban, vagy a mikor akarták, mivel arra nem volt szabot rend, de senkit nem eröltettek. az illyen ajándékokra. tertull.apol. C.39.
Arra mind azáltal intik vala ahiveket, mint vallásbéli köteleségre, hogy az anyaszent egy háznak meg adgyák, a földi gyümölcsnek sengéjét, és tizedgyét, ugy hasonlo képen amarhájokbol is, az egy házi szolgáknak, és a szegényeknek táplálásokra, origénes azt tarttya, hogy az ó törvény, erre mostanában is kötelez, és hogy az évangyélium nem hogy ezt el törölte volna, de sött inkáb hadgya, hom II. in num. V.17. in jos. de azt nem láttyuk hogy kénszeritették volna azokot erre, kik ezt el mulatták, az illyen ajándékot, vagy a
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 371)