fogvást üsméri magát: Ezért is mondgya szent János, kezdetben, azaz, hogy a világ kezdetekor. az. ige már volt. és az Istenben volt. mivel agondolat. az elméjiben vagyon. annak, aki azt gondolya, és ö Isten volt. és az ige egy, azal, aki ötet szülte.
Az ige tehát mint Isten. mindeneknek teremptöje. ezért is mondgya az Evangyélista. hogy mindenek ö általa lettek. és semmi nem lett ö nála nélkül. ettöl vagyon. hogy némelykor az Isten bölcseséginek nevezi az irás ötet, mert az attya üsmerettsége által születet, és némelykor, az Isten karjának, és erejének, mert az Isten. mindeneket ö általa teremptet. ismét azt mondgya szent jános, hogy az élet öbenne vagyon, nem is lehet más képen. mivel ö általa éll mind az, a miben élet vagyon., azt is mondgya. hogy az az élet. az emberek világosága volt., mivel. az emberek. okosok lévén. olyan lelkek vagyon. a mely meg világositatot. a bölcseség., és az igazság által, ez a kettö pedig valoságos élete a léleknek, és a midön a lélek meg fosztatot a bölcseségtöl. és azigazságnak világoságátol. akoron meg holt. a menyiben meg halhat, Azige pedig, önnön maga az az igazság. és az az örökös böltseség, a mint szent János mondgya. és ezen kettöben valo részesülés tészi a lelkeket bölcseké, és igazaká. mivel azö igazságok, és bölcseségek. tsak attol avéghetetlen bölcseségtöl. származik. a mely nem egyéb, hanem azIsten ígéje. az évangyelista hoza tészi. hogy eza világoság. a setéttségben fénylet. tudni illik. az emberek közöt. kik, el valának temetve, a véteknek setéttségében. a mely setéttség. meg nem üsmérte azt a világoságot. hogy pediglen meg üsmértesse azt vélek, az Isten hozájok küldé. jános nevü emberét. ugyan azont. akinek fellyeb láttuk tsudálatosan valo születésit. és ezután meg fogjuk látni. mit tselekedet. hogy véghez vihesse hivatallyát, a mely hivatal abbol állot, hogy meg mutassa az embereknek
(III. A Kristus Jésus Életének Historiája: 610)