tegyék, nemesi vérekért, és elejeknek nagy tselekedetekért. Maria ollyan fiat szül, a kinek. két genelogiáját. és két születésit adgya elönkben az Évangyélium, mert annak a fiunak két természete vagyon. a kristus Isten. és ember egy szers mind, és egy személyben foglallya az Isteni természetet. és az emberi természetet. ugy mint ember, sok számu embertöl származik, ugy mint Isten. tsak az atya Istentöl, ugy mint ember, idöben születik, ugy mint Isten. öröktöl fogva születet. és öröktöl fogva valo. nézük meg mit mond nékünk szent jános az ö Isteni és öröktöl fogva valo születéséröl. és hogy mitsoda okokbol akart emberé lenni.
Azt mondgya tehát. hogy a kristus, az Istennek igéje, az az, az Istennek. gondolattya, vagy szava, a midön valaki gondolkodik, az elméjiben olyan lelki képzelést formál. a mely képzelést. vagy képet. nevezik igének. az az, az elme szavának, mivel ugy mondván, a gondolattal. beszél az elme magával., Az Isten tiszta lélek, aki tekélleteségel üsmeri magát, és aki magát öröktöl fogvást üsméri. magát üsmérvén gondolkodik tehát, és magárol tekélletes képet formál. és az a kép, az ö igéje. De a mi azt az igét véghetetlen képen, felyeb magasztallya. minden emberi gondolat felet. ahogy, az az ige más személy, és mind azon által ugyan azon Isten aki ötet formálta., És ez akét személy, véghetetlen szeretettel szeretvén egy mást, öröktöl fogvást. az az öröktöl fogva valo szeretet. a melyel egy mást szeretik. egy olyan harmadik személy, akit szent léleknek nevezik. és aki ugyan azon Isten., mint akét elsö személy. akitöl származik. Erre tanyit hát minket a szent haromságrol valo hit, aki is nem más. hanem az az. Isten. akit imádunk, egy három személyben. akinek a második személyit. fiunak nevezik. nem tsak azért. hogy az elsö személytöl születet. akit ezen ókbol atyának nevezik. hanem még igének, mivel az ige belsö képen valo gondolattya és szava. az elsö személynek. aki magát üsmervén ötet szüli, és aki öröktölfogva szüli, mivel öröktöl
(III. A Kristus Jésus Életének Historiája: 609)