de a sotérim nevet, egy nehány féle képen magyaráza avulgáta, tudni illik, magistri, praefecti, duces. praecones, a sidok traditioja pedig ezen anéven, érti aváros szolgait, tömlötz tartokot, és más illyen hivatalokot, kik abirák parantsolatit vitték végben, ezek atisztek lévitakbol állottak, és Dávid idejében. illyen tisztek, hét ezeren valának, ugyan ezeket abirákot állittá helybe josaphát, mindenik városban. és ezeknek ada ollyan szép oktatásokot, az irás azt mondgya, hogy jérusalemben, sok lévitákot, papokot. és tselédes gazdakot rendele., kik anagy dolgokot itélnék, anehéz, dolgokot, és kérdéseket pedig, amelyeket el nem igazithaták. aközönséges varosokban lévö birák. azokot ahetven öregekböl álló tanáts eleiben vitték, kik közöt elsö volt a fö pap, a sidok traditioja azt tarttya, hogy amely városokban halálra akartak itélni valakit. huszon három bironak kelletet jelen lenni atörvényen, és amidön pénzröl, vagy aláb valo dologrol volt a törvény, tsak három biró kivántatot, akirály volt pedig az országban a fö biró, valamint samuelnek mondá anép, adgy királyt nékünk, a ki minket itéllyen.
A törvénykezesnek helye aváros kapujában volt, a birák oda gyülekezvén ót tettek igasságot, mert mivel hogy az izraéliták mind munkás emberek valának, akik reggel a munkára mentenek, és estve tértenek viszá, leg inkáb aváros kapujában találkoztanak együt, azt nem kell tsudálni, hogy városokban lakván, mezei munkások valának, mert nem ollyan városok valának azok, mint a mi fö városaink, akiknek akörül valo tartományokbol kel élödni, hanem azokot mind munkások lakták, akik a körül valo földet mivelték, mint hogy pedig anép igen böv volt., avárosok szamais feles volt, tsak ajuda nemzettségének az osztáskor, száz tizen ött város jutot, azután meg mennyit épithettek, mindenik városnak
(VI. Az Izraéliták Szokásárol: 252)