meg vala nékik tiltva hogy se vért, se kövérséget ne egyenek. emindenik nehéz ameg emésztésre, adiszno hus is nehéz agyomornak, hasonlo képpen, az ollyan hal is akinek haja nintsen., igen siros, és kövér, illyen formában termeszet szerént valo okát lehet adni. hogy miért vannak meg tiltva bizonyos állatok, valamint azt fel tészi az alexandriai szent kelemen.

A mi pedig ajó erkolcsöket illeti, alelki atyák. atorkoságot mindenkor ollyan gonosznak tartották. a melynek mindgyárt ellene kell állani, mivel attol erednek atöbb gonoszságok, még a pogány filosophusokis a mértékletességre intették tanitványokot, tertulliánus pedig eszerént beszél arrol, ha atörvény némely eledeleket meg tilt, és tisztátalannak tarttya, azokot az állatokot kik az elött meg valának áldatva, tud meg hogy azzal az embereket amértékletességre akarja szoktatni. de tekinsd meg azabolát, amelyel meg akarják zabolazni azt atorkoságot, amely ohajtá az egyiptumbéli ugorkát, és dinnyét, amidön az angyali kenyeret eszik vala, tud meg azt is, hogy az által eleit akarják venni egy szers mind a torkosság társainak, ugy mint amértékletlenségnek, és atisztátalanságnak, egy szoval azért hogy az emberek könnyebben szokjanak az Istenért valo böjtölésre, szoktatván öket lassanként, akevés, és a közönséges ételre.

13 Rész A Tisztulásrol.

A törvény szerént valo tisztulásnak. egy oka vala ahus közöt valo meg külömböztetésel, mindenikét egy okra valo nézve hagyá atörvény, a szomszédságokban lévö nemzetek hasonlo képpen tselekesznek vala, atöbbi közöt. az égyiptumbéli

(VI. Az Izraéliták Szokásárol: 206)


Előző oldal | Következő oldal