K. Miért mondgya az irás, hogy aki amás terhét viseli, akristus törvényit bé tellyesiti.
F Mert semmi jóbban meg nem mutattya akeresztyéneknek egy máshoz valo szereteteket, mint az illyen egy máshoz szeretettel valo engedelmeség., a melyel ki ki szenved attyafiátol. és ki ki arra vigyáz hogy okot ne adgyon a szenvedésre, ez is tarttya meg leg inkáb a hivek közöt. az egyeséget, és az egyet értést, ugyan ez is valojában a kristus törvénye, ebben foglaltatik egeszen az ö Évangyéliuma, ezért is mondgya maga, hogy az illyen egy máshoz valo szeretetröl., üsmérhetik. hogy kik az ö valoságos tanitványi.
K. Miért mondgya szent pál. hogy ha valaki valaminek álittya lenni, magát, meg tsallya magát, mivel semmi, mitsoda hasonlatoság vagyon ezen mondása közöt, és a miket ide fellyeb mondot.?
F Mert mint hogy magunk felöl alatomban sokat álittunk, azért meg is vettyük azokot akikben fogyatkozásokot, és gyengeségeket látunk, és azokot nem szenvedhettyük, tartozunk tehát annál is inkáb ki irtani magunkbol. az illyen magunkrol valo jó gondolatot. hogy tsak semmik vagyunk, és hogy magunktol. egyebünk nintsen, ahazugságnál. és a véteknél, a természet rendi szerént az Isten a mi teremtönk, és örökös urunk, a kegyelemnek rendi szerint pedig, egyebünk nintsen hanem tsak az, a mit vettünk az ö irgalmaságatol. az ö kegyelméböl vagyunk mind azok, a mik vagyunk. mindenel ö néki tartozunk, és semiröl nem ditsekedhetünk, mitsoda okbol betsülhettyük tehát fellyeb magunkot másoknál. akár fogyatkozások legyenek is bennek, Isten elött pedig. aki láttya szivünk titkát, leheté nagyob fogyatkozás, mint az a belsö kevélység, a melyel meg vettyük azokot akik jobbak nálunknál.
K. Hogy kel szent pálnak ezeket a szavait érteni. a maga tselekedetit probállya meg ki ki, és ugy tsak önnön magában leszen ditsösége, és nem másban?
F Az Apostol szándékja az. hogy el töröllye azt az betsületet, a melyel az ember betsüli magát, ollyanokhoz hasonlitván magát, akikben fogyatkozásokot lát. az magáét pedig nem üsméri, azt nem akarja tehát az Apostol. hogy azzal ditsekedgyék. mert tsak alatomban valo kevélységböl visgállya amások tselekedetit. hogy azokban valamit ollyat találhason, a miért aláb valoknak tarthassa
(II. Épistolák: 777)