változtatá tehát szándékját. és nem küldé ötet Nérohoz. és kegyesen kezdék véle bánni. fö képen a Titus tekéntetiért, a ki nagy baráttságában kezdé ötet venni, mind azon által, erös örizet alat tartatá. mert gondolá hogy még hasznát veheti valamely alkalmatoságba, suetonus. és Dionus fel teszik. hogy Josef meg jövendölte volt abirodalmat vespásiusnak.
A jotapát meg vételének hire igen nagy keserüséget okoza Jérusalembe, mint hogy pedig a hire a volt hogy Josefis ót el veszet volna., az egész város oly igen szomorkodék rajta, hogy minden ház népe, mint ha gyászba let volna érette., harmintz napig siraták ötet, és ez a gyász olyan nagy volt. hogy ki ki azon igyekezék. hogy musikásokot találhason. akik keserves énekeket énekelyenek az ö emlékezetire, De amidön meg hallák hogy még életbe volna az ellenség keziben, és hogy jól bánnak véle. akoron a szeretet gyülölségre változék, ugy anyira hogy mindenüt tsak a sok bestelenséget hallák felöle. némelyek félénknek mondák. némelyek árulonak tarták lenni.
Jotapátot, elsö Julý vevék meg. vespásiánus pedig negyedik viszá tére ptolémaidaba. és onnét csezáréába mene. és a hadát avárosokra oszta. hogy a sok fáradságok után meg nyugodnának, csézáréába két legiot hagya, és más kettöt scythopolisba küldé. A csézaréabéliek nagy kiáltásal kérik vala vespásiánust hogy öletné meg josefet, de semit nem felele kérésekre. azután holmi hadat külde Joppé ellen, a melyet kevés idövel annak elötte Cestius el pusztitotta vala, azután holmi gyülevész sidok ót meg telepedének, és a tolvajságot üzék minden felé. a várost könyen meg
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 815)