követésit, meg is engedé a meg tért sidoknak hogy meg maradgyanak szokásokban ha akarják, szent péter, szent János, szent jakab Apostolok keményen meg tarták a törvényt, szent Justinus martyr., a második saeculumnak a közepe felé. még azt tarttya vala, hogy a sidó Cérémoniak. semiben nem ellenkeztek az üdveségel., sulpitius severus. azt tarttya. hogy Adriánus alat. a sidoknak egészen valo el pusztulásokig, a keresztyénségre meg tért sidok. a törvénynek meg tartása alat. imádák az Istent., Origénes azt mondgya. hogy az ö idejében. valának ollyanok a sidok közöt. akik egészen el hagyták volt. a törvény Cérémoniáit. de meg valának ollyanok akik szorosan meg tartották., a Cerinthus eretneksége, nem abban álla tehát tellyeségel., hogy a törvényt meg tarttsák, hanem abban. hogy kénszeriteni akará közönségesen. mind a meg tért pogányokot és sidokot. atörvény béli Cérémoniákra, mert más képen nem lehetne üdvezülni., az illyen tanitást. kárhoztatá mindenkor az Anyaszent egy ház.
Cerinthus, el hagyván sido országot. Ásiába mene lakni, szent János Évangyelista. utánna mene. hogy ellene ályon. Az elsö tévelygési ennek az eretneknek., mint egy elsö graditsa vala esetének. Azt tanitá, hogy a mojses törvényének a kezdöje. gonosz volt. Hogy tsak egy világ Istene vagyon. de az az Isten nem volt teremtö, Hogy a világ sokal aláb valo hatalom által teremtetet. a láthatatlan lételeknél, a kinek vélek nintsen semi közösülése. és akinek nintsen semi üsmerettsége az Istenröl, Ennek a teremtönek egy fiat is adot, de a ki idöben születet, és külömbözöt az Igétöl., sokan az Atyák közül. Tertullianus. szent Epifánus. szent Agoston. és Theodorétus. azt mondgyák. hogy Cerinthus a világ teremtésit. az Angyaloknak. és egy nehány féle
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 770)