ördögel. tüzes szekérben. a mely boszorkányos szekér volt. a sok nép aki jelen volt, már ötet ugy tekénté mint Istent, és nagy kiáltásokal. néz vala fel felé utánna, De a két Apostol. szent péter, és szent pál. az imádsághoz fogván, a tsalardot az ördögök el hagyák. és a földre esék. a lábait el töré. onnét fel emelék. és a városnak Brunda nevü helyére vivék, a hol bánván, és szégyenelvén esetét. a háza tetejéröl le ugrék. és nyomorultul meg hala., sokan akik ezt láták meg térének. mások pedig meg maradának vakságokba
Azt tarttyák. hogy Néró is jelen let volna ezen az eseten. és bizonysága volt. a simon gyalázattyának. a kinek kedvez vala. Suetoníus is azt mondgya, hogy a közönségesen valo játékokba egy ember a CSászár láttára repülni akara, de tsak hamar le esék a földre., és a vére a székig fitskánkozék a hol a Császár ült hogy néze,
A Simon mágus halála után tevék tehát szent pétert. és szent palt egy tömlötzbe, a hol sokakot meg téritének., nyoltz holnapja volt fogságoknak. a midön meg tériték. szent Processust, és szent Martinianust, ezek valának az ö leg föveb örzöi, és más negyven személyeket. kik mind martyrságot szenvedének. szent pál a Timotheusnak. Romábol irt második levelében. azt mondgya. hogy az elsö meg igazulásakor,. mindenek el hagyák. de az Isten meg segité, és meg erösitté ötet, azért hogy ö általa az igazságnak ki hirdetése. el terjedgyen apogányok közöt. és hogy az ur meg szabaditotta az oroszlánynak torkábol., az az, a Néro haragjátol. de tellyeségel., még azért. meg nem menekedék aveszedelemtöl., az Isten tsak azért halasztá halálát. hogy meg nagyobitaná érdemit
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 759)