épiteni, act Conc. v.an.535. nem is lett volna igasságos. hogy ollyán böv országok, mint olosz ország, sicilia, és görög ország. klastromok nélkül lettenek volna, de abarátok ótt is magánoson éltenek nagy tsendeségben.

Mikor pedig avárosokhoz közel laktanak. ollyankor aközönségesen valo templomban jártanak, apüspok prédikáciojára, és a szenttségek fel vételére, ót nékik mind együt különös hellyek volt, mind azáltal aklastromokban, vala orátoriumjok, ahol közönségesen imádkoztanak, azoknak pedig, kik a varosoktol távul valának, papjok volt magok közül, és végtire azt rendelék, hogy mindenik klastromban leg aláb egy pap lenne, és igy nem lévén alkalmatosság aki menetelre., ugy lesznek bé zárkozva. a klastromban. valamint aholtak a koporsokban. ezt az ókát adá eutychius eretnek. amidön nem akara a Constancinápolyi gyülésben menni, szent flavianus eleiben. Conc.Calced. act 1. p.191.

A leányoknak is vala apusztában klastromok. söt még közel laktanak abarátokhoz, hogy segittséget vehessenek töllök, de meg annyibol elég mesze laktanak töllök, hogy semi gyanoságot nem lehetet rollok gondolni, az ö kalyibályokot a barátok tsinálták, ök pedig abarátoknak köntöst csinálnak vala, ö hozzájok pedig tsak az öreg emberek mehettenek, akik már arra voltanak rendeltetve. látunk példát az illyen klastromrol, a melyet a szent pacomius huga állitta fel. vita.st.pacom. C.28. azután avarosokban is épitének klastromokot, és együvé gyüjték az olyan szüzeket, kik Istennek szentelték magokot. és akik annak elötte amagok házoknál laktanak. az égyiptumi. és syriai apátzák, ahajokot el mettzették, tisztaságnak kedviért, másik pedig hajokot viselték, st.hier. epist.48. ad sabinian. szent Chrysostomus eszerent irja le az apátzák köntösét, az ö idejében, egy kék dolmányok

(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 439)


Előző oldal | Következő oldal