Valának olyan barátok, kik a mezei munkában. foglalatoskodtanak, vagy magok számokra, vagy pedig nap számra dolgoztanak, az aratáskor. vagy a szüretkor. reg.st.ben.C.48. lehet hogy innet vették fel atizedekre valo fel osztást, mivel mindenik tized elött, egy decanus volt. reg. st.ben C.21. mert arégiek eszerént. oszttyák vala el, a munkásokot, arabjokot. Columella, lib.I.C.ult. a barátok közül, atekélletesebbek. azt tartották, hogy az illyen munkák. az elmét igen el foglallyák, azért tsak magok kalyíbályokban maradtanak. ót gyéként, és kosárt tsináltanak, és az illyen munkában, elmélkedhettenek. a lelki dolgokrol, mindenik mivelt közöttök valamely munkát, némelyek könyveket irtanak le. Cass.Collat.24. de mortific. C 3.4.
Az illyen szegény, durva, és alatson életért., akényesek meg vetik vala abarátokot, st aug. de op. monach. söt még akeresztények is csufságot üztek belöllök, némellyek erö szakot miveltek rajtok, meg verték, a házakbol ki huzták, és a birák eleiben hurtzolták öket, de azö alázatoságok, és békeséges türések, még annál nagyob fényeségel ki tettzet bennek,
De meg ellenben, az okos emberek szerették, és tisztelték öket, apapok, és a püspökök, sokakot is választottanak közüllök püspököknek, és akoron ugy éltenek valamint atöb Cléricusok, ugy tettzik mint ha az elsö idökben lévö barátok, nem kötelezték semmire magokot, szent basilius mondgya, hogy a barátok fogadás nélkül tartották meg, aházaság nélkül valo életet, ad amphiloch. 19. de azt helyesnek itéli, hogy arra fogadást tétessenek vélek, azért, hogy ha viszá térnek a világi életre, a penitentzia tartás alá vethessék öket.
szent Chrysostomus beszél egy olyan barátrol, aki viszá tért avilági életre, de arrol ugy beszél, mint olyan dologrol, amely szabad volt, ad fidel. patrem, azért is jovallya egy atyának, hogy afiát arra a szent életre adgya, még tiz esztendös korában, és ót hadgya husz esztendös koráig, hogy
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 437)