másut, ati embertelenségtek, csufoká tesznek minket, mivel az imádságot, atanyitást, és más szent foglalatosságokot el hagyuk, azért hogy mindenkor alkudgyunk, a bor, buza, és más étel némü arusokal, ugy anyira hogy minket ollyan neven neveznek, a mely inkáb illenék avilágiakhoz, st Chrysos. in matth. XXVII. 10.hom.85. mind azon által idövel el tudák magokrol a gazdaságot, eleinte mindgyárt az archidiaconusokra bizák, azután gondviselököt tartának, és idövel azt is meg nyerék afejdelmektöl, hogy minden városban legyen olyan tiszt, ki a szegényekre visellyen gondot.
51. Beszélgetés Az Ispotályokrol.
Nagyob részit az egy házi joszágoknak, az ispotályok, fel állitására, és tartására forditották, az görögök, és aromaiak, az ország jováért,, azon igen valának, hogy a heverököt, és a munkálkodhato koldusokot ki irttsák, de nem láttyuk, hogy az iránt valamely rendelést tettek volna, az olyan nyomorultakrol. kik nem kereshették kenyereket, azt tartották, hogy az ollyanoknak jobb meg halni, hogy sem mint haszontalanul szenvedésben élni, és ha egy kevesé bátrak valának, még magokot meg ölték, akeresztények. leg inkáb alélek üdveségre vigyázván, a szegényeket el nem hagyták, és a kiket mások el hagytak, ök azokra viselnek vala leg jobb gondot, nem tsak akeresztény szegényeket, de apogány szegényeket is tartották, juliánus apostata, azt jovallya vala a galatiai pogány fö papnak, hogy a keresztényeket követvén, ö is ispotályokot álittson fel a szegények számára, ö a kereszténység
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 432)