adták nekik, még akor is, amidön törvény volt ellenek, valamint nestoriusnak, az ephesiumi gyülésben, dioscorusnak, a Calcedoniai gyülésben, söt még az eretnek püspököknek is meg adták, és a Carthágó béli Conferenciakor, szent agoston el mondotta, a szenttséges emericus, a szenttséges petilianus, noha ezek apüspökök donatisták valának, azon pedig igen meg haborodtanak volna, hameg nem adták volna nékik az illyen titulust.
Ez a név pápa, mely atyát tészen, közönséges nev volt sokáig a püspökök közöt, söt még mostanában is agörögök a papokot papácsnak nevezik. az elött közönségesen mondották Cornelius pápa. Cyprianus pápa, julius pápa, athanásius pápa, uraknak nevezni öket, a negyedik, és az ötödik saeculumban. már a közönséges titulus volt, sanctissimo, piissimo, et reverendissimo Domino N.episcopo, a szokás volt., amint már azt meg mondottam, hogy ö elöttök le borultanak, és alábokot meg tsokolták, nem kell tehát azon tsudálkozni ha az illyen betsületeket, a melyek nékünk oly nagyoknak láttzanak lenni, tsak egyedül a fö papra adták, a kihez is a nép mindenkor nagy tisztelettel volt, és akit apüspökök is atyának, vagy pápának nevezték, ö pediglen tsak attyafiainak hitta öket, valamint még mostanában is, mert a romai szent egy ház álhatatosabban meg tartotta a régi szokásit, mint sem mások. v.epist.innoc.1.inter epist. august.
Nagy tekintetben valának apüspökök azért, hogy a fejdelmek, és a fö tisztek öket igen tisztelték, erre valo nézve inkáb is oltalmazhatták az özvegyeket, árvákot, és mind azokot akik gyámoltalanok valának, de föképpen hogy kegyelmet nyerhessenek a halálra itéltetet embereknek, valo hogy azok a szentek szerették az igasságot, de azt is tudták, hogy azon kivül is elég kemény példákot adnak másoknak, ha keresztény,
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 425)