közönségesen meg tartották szent pálnak, ezeket a szavait. hogy jó hust nem enni, és bort nem inya, de fö képpen az aszszonyoknak. igen jovalották a bor nem italt, ugy az iffiaknak is, de akik bort, ittak, vizel elegyesen itták, ahalat, és a szárnyas állatok husát. inkáb ették, mint sem a négy lábu állatok husát, mert ezeknek. a husa. táplálób, de avérit, akármely állatnak sem ették meg, se a fojtot hust, az apostolok Conciliuma szerént, amely rendelést egy nehány saeculumig tarták meg, sokan valának tehát ollyanok, kik téjel, gyümölcsel, és kerti veteményel táplálták magokot. de sokan még abórsót, babot, a lentsét igen jónak tartván, azokot nem ették, és tsak közönséges kerti füvel éltek, szent máthérol azt irják, hogy tsak füvel élt, és holmi maggal.
A valo, hogy az illyen abstinentia, vagy meg türköztetés, abban az idöben nem volt ollyan rend kivül valo mint mostanában lene, noha aban az idöben is, az ételben valo bujálkodások, mód nélkül valok valának, amint ezt láttyuk. agörög, és a deák auctorokban, fö képpen athénes városában, de még is nem voltanak ollyan nagyok mint mostanában, az egyiptum béliek, meg tarttyák vala még az ö babonás abstinentiájokot, a pythagorások abstinentiája, igen nagy betsületben volt, amint ezt tyáni apollonius példájábol láttyuk, és aporphyrius irásibol, horacius, noha epicurianus volt, de egy jó akaroját Vatsorára hiván, tsak kerti veteményböl állo vatsorára hivá, inde domum me ad porti et Ciceris refero laganique Catinum, lib 1. sat. nec modica Coenare times olus omne patella. 1 ep.5. Augustus Császár, leg gyakortáb, köz kenyérel, sajtal, figével, szöllövel, és kis halatskákal elt: svet. in aug.76. illyen sok példákot látunk, egy szer enni napjában. az igen közönséges volt, amidön már ki ki el
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 327)