Jésus pedig aházahoz térvén. anyi sokaság gyüle oda, hogy se maga. se atanitványi nem ehetének. az attyafiai azt meg tudván, hozája menének, hogy a sokaság közül ki vinnék ötet, azonban pedig egy ordöngöst vivének eleiben. a ki vak, és néma volt, az ördögöt ki üzé, és az ember kezde mind látni, mind beszélleni, mindenek tsudájára. és kezdék jesusrol mondani. nem ezé adávid fia, messiás,
akiröl az irás mondgya. hogy a dávid familiájából valo lészen, ellenben pedig a farisaeusok, és az irás tudok, kik jérusalemböl jöttek vala. ötet magát tarták ördöngösnek, mondván. hogy az ördögök fejdelme által üzi ki az ördögöt. de akristus meg szégyenitté hamis gondolattyokot. elejekben adván mindenek elött. hogy ha az ördögök akik oly halálos ellenségi az embereknek, egyik a másikára támadnak, abizonyos jele volna. hogy az ö uralkodások nem sokáig tartana. a sidok közöt sokan volnának ollyanok. kik ördögököt üznek. de a farisaeusok azokot nem vádollyák azal, hogy az ördögök fejdelme által üzik az ördögököt. egy erösnek házát, más erösebnek kel fel dulni, ez okáért, a sátánt., eröseb lélekel üzi ki a sátánál, ugy mint az Isten lelke által. el kelleték tehát hitetni magokal, hogy hozájok érkezet az Isten országa, ellene állani pedig, a mint ök tselekesznek. a szent lélek láthato erejének, ugy magokot olyan káromlásal tészik vétkeseké. a mely botsánatot nem érdemelne., mint hogy pedig a fát, agyümölcséröl itélik. ötet is, az ö tselekedeteiröl kellene itélni,, és nem kellenék ötet gonosznak tartani, a midön tsak jó tselekedeteket tselekeszik; azok a káromlások a melyeket oly vakmerö képen okádnak ellene. az ö rosz sziveknek mélységéböl származnék, a melyek nem maradnának büntetetlen, mivel az itélet napján, még tsak ahaszontalan szóról is számot kel adni.
Ezek után, némelyek az irás tudok, és a farisaeusok közül. mondának néki, mester. mi azt kivánnok, hogy valamely tsudát mutatnál nékünk. a szemekel látták hogy mennyi
(III. A Kristus Jésus Életének Historiája: 653)