jelekel bizonyittá meg nékik, hogy ö ki volna. az után mondá, hogy boldogok volnának azok, akik ö benne meg nem bottránkoznának., mint ha azt akarta volna mondani. a szent átyák szerént, igen könyü engemet messiásnak hinni, a midön láttyák hogy tsudákot tészek, de kevesen lésznek. olyanok. akik annak hisznek. lenni, a midön láttyák. hogy gyalázatos halált szenvedek a kereszten.
Ez akét követ. viszá térvén az urokhoz, Jésus pedig eszerént beszélle jánosrol a népnek, mit mentetek látni a pusztában.? a széltöl hányatatot nadaté, vagy lágy ruhákban öltöztetet embert.? és minek utánna elejekban adta volna. ennek a szent elöljáronak. kemény., és szoros életét, meg bizonyitá nékik. hogy ö proféta volna., és több mint proféta, mivel ötet meg jövendölték volt aproféták. és hogy ö. nem tsak elöre hirdette volna ki amessiás eljövetelét, valamint atöbb proféták. hanem még ö azért küldetetett volt el, hogy elötte járjon, és önéki utat készittsen. ismég mondá a jános ditséretire, hogy akik aszonytol születtek, ö azok közöt leg nagyob volna. a törvény, és a proféták. jánosíg tartottak. és az évangyélium ö általa kezdödöt, ö is hirdette leg elöbször az Isten országát. és hogy az ö ideitöl fogvást. a menyeknek országát erö szakal veszik meg, és tsak az erö szakosok nyerik azt el. egy szoval. hogy ö volna Illyés. a ki el jövendö.
Mind ezek. a nagy tulajdonságok. amelyeket monda a kristus. János felöl. nagy tiszteletben kelleték tenni ezt a szentet. az egész judeában, mind azon által tsak a nép, a publikánusok. és a vétkesek halgaták az ö predikacióit haszonnal. és ugyan tsak. ezek is vették vala fel tölle akereszttséget; ellenben pedíg, a farisaeusok, és az irás tudok, meg vetették volt ötet, és ezen meg vetésel., az evangyélium szerént. meg gátolták, az Istennek. rajtok valo szándékát, hasonlo képen bánnak vala az Isten fiával. aki is látván vakságát. és keménységit sziveknek, szent indulattal. szolla arrol, azegész nép elött, aki örömel halgatá a szent jánosrol
(III. A Kristus Jésus Életének Historiája: 650)