vagy a publikánusokal. akiket utálták asidok. ök azon igen zugolodtanak. anyira hogy meg nem álhaták. meg kérdeni atanitványoktol., hogy az ö mesterek. és ö magok. miért ennének az olyan személyekel. jésus meg halván az ö zugolodásokot. mondá nékik, nem az egéségeseknek., hanem abetegeknek vagyon szukségek az orvosra. nem is azért jöttem hogy az igazakot hijam. hanem abünösököt. tanullyátok meg mit tésznek azirásnak ezek a szavai, nem anyira kivánom az áldozatokot, mint az irgalmaságot. ez a valasz. meg nem tsendesitté egészen a farisaeusokot., mivel a szent jános tanitványival hozája közelitvén, azt kérdék tölle. mitöl vagyon a, hogy ajános. és afarisaeusok tanitványi gyakorta böjtölnek. és imádkoznak. és atiéid nem böjtölnek, akristus felelé nékiek. leheté böjtöltetni a vö legénynek barátit, és leheté nékik gyászban és szomoruságban lenni. a midön a vö legényel vannak,? a nem lehet. de el fog jöni az az idö, a melyben el vétetik töllök a vö legény, és akor böjtölni fognak., ehez az okhoz, a mely a vö legény jelen létit ületé, a mely nevet szent jános adta volt akristusra, meg más okot ada, amely az ö tanitvánnyinak gyarloságit illeté, mivel meg mutatá afarisaeusoknak. hogy a ki eleinte mindgyárt. sulyos, és nehéz dolgot akarna tenni a gyengékre azal mindent el rontana. és ugy tselekednék. mint az olyan, a ki az ó köntöst, uj posztoval akarná meg foldozni, és uj bort töltene, az ó tömlöben.
Az alat. a még akristus eszerént beszél vala afarisaéusokal, és a jános tanitványival. jöve hozája jáirus nevü. egy a synagoga fejdelmi közül, és alábaihoz borulván, kére azon, hogy menne hozája, és tenné kezét az ö tizen két esztendös leányára. a ki is halálán volna., a kristus mindgyárt el mene. véle, a tanitványi, és sok nép követé ötet., azon alkalmatoságal., egy beteges aszony. aki tizenkét esztendeig valo vér folyást szenvedet, minden joszágát az orvoságokra költvén, a doktorok. kezében. nem hogy könyebülését, de söt még nyavalyájának. nagyobulását érzette. a kristusrol
(III. A Kristus Jésus Életének Historiája: 637)