ezel az osztásnak rendét esze keverék, de az igasság hozá magával, hogy a jelen valók, birhassák azoknak joszágokot: kik nem akarának viszá térni az országban, evolt az oka, hogy szent josef galiléai názáretben lakék. noha az ö familiája bethlehem városábol származot, ajövendölö anna jérusalemben lakék, noha az Aser nemzettségéböl volt, ez igy lévén tudta ki ki amaga nemzettségét, és meg tartották vala gyenelogyiájokot, valamint ajosef gyenelogyiájábol ezt láttyuk, noha ö tsak egy szegény mester ember vala közöttök.
Az ö viszá térések, és meg telepedések után. leg elsö gondgyok avala, hogy egészen meg vállyanak az idegenektöl, és hogy meg tartassák atörvényt, amely tilttya az idegenekel valo házaságot., de söt még ollyan nemzetekre is terjeszték atilalmat, akikel atörvény nem tiltotta aházaságot, ugy mint az égyiptum béliekel. az ammonitákal, és amoabitákal, de mint hogy meg probálták vala, a salamon példájábol, hogy mitsoda rosz következet, az illyen szövettségekböl, azért, aközöttök lévö bölttsek, jobban szereték. a törvént illyen képen magyarázni, és ki terjeszteni, hogy annál szorosabban tartassék meg, apapok leg inkáb tarták meg ezt atörvényt, nem vévén mást, hanem ki ki amaga nemzettségéböl valo személyt, josef fel tészi, hogy még az ö idejében mint vigyáztanak erre apapok, közönségesen szolván. asidok soha ollyan hüségel nem voltanak az Istenhez, mint abban azidöben, annyira is meg rémitette vala öket az Isten ostora, és aprofétiáknak az iránt valo bé tellyesedések, hogy arabságbol valo meg szabadulások után, soha többé nem hallatot abálványozás közöttök.
Az elsö persiai királyok alat, igen nagy nyomoruságban valának, aszomszédságokban lévö nemzetek hozájok irigységel valának, fö képpen a samaritánusok; mindenkor veszedelemben forgottak, mindenkor várhatták magokra
(VI. Az Izraéliták Szokásárol: 266)