szonál jövendölnek vala, és meg más sereg, aki samuel elött jövendöltenek, ugy is tettzik. mint ha ezek az ö tanitványi lettek volna, de soha annyi proféta nem volt mint Illyés, és Élizéus idejétöl fogvást, a babiloniai rabságnak idejéig, ezek különös életet éltenek. más féle köntöst viseltek, ahegyeken laktak, valamint Illyés, és Elizéus, különös szállást készitte agazda aszszony Elizéus számára, ahová szállot mikor sunám városában ment, és ótt még, a gazda aszszonyával sem akart beszélleni. hanem aszolgája, giézi. által izent néki, és amidön ez az aszszony kérni akará hogy támasza fel meg holt fiát, giézi nem akará néki meg engedni hogy a proféta lábait meg ölellye, a midön náámán, a syriai király gyenerálisa, hozája mene, hogy meg gyogyittaná ötet. bél pokloságábol, a proféta szemben nem lett véle, hanem giézit küldé hozája.
Két tsuda tételei ennek aprofétának. meg mutattyák hogy azö tanitványi együt laktanak, az elsö. amidön az ételekben valo fünek akeserüségét el vevé, amásodik, amidön az árpa kenyeret meg szaporittá, valának közel százan ezek aproféták, kik együt laknak vala, együt dolgoztanak, és mint hogy szoros vala lako helyek, magok menének épületre valo fát fágni. de ollyan szegények valának, hogy költtsön kelleték kérni egy fejszét, a habakuk példájábol. akit az angyal el ragada amidön ételt vit volna az aratoinak. meg láthattyuk, hogy aproféták, közönséges, és munkás életet éltenek,
Az ö köntösök egy zák volt, valamint agyász ruha, meg akarván azal mutatni, hogy szüntelen valo penitentziát tartanak anépért, Illyés felöl azt mondgya az irás hogy ször zákot viselt. és bör övet, amidön az Isten parantsolá Isaiásnak hogy le vetkeznék, azt parantsolá néki, hogy vetné le a zákot.
(VI. Az Izraéliták Szokásárol: 237)