de azt nem láthattyuk hogy tanitványokot hagytak volna magok után. se azt nem láttyuk hogy a királyok idejekig, az izraéliták közöt ollyan mester emberek lettek volna. kik tsak a mesterségeket üzték volna, amidön saul uralkodni kezde, az irás azt mondgya, hogy az izraéliták közöt senki nem találkozék. ollyan. aki avasbol tudot volna dolgozni, és hogy anyira jutottak volt. hogy még aszánto vasakot is a philistéusokhoz kelletet vinni, hogy meg igazittsák, vagy meg fennyék, de azt tudgyuk hogy a philisteusok ollyan nagy igában tartották öket, hogy a kovács mesterséget nékik meg tiltották, azért hogy magoknak fegyvert ne tsinálhassanak, Davidnak is goliáth, fegyverét kelleték el vinni, azért hogy mást nem kaphata,
Az is ki tettzik, hogy nálok nem árultanak kenyeret. mivel Dávidnak abimelek, nem adhata más kenyeret, hanem az oltáron lévö kenyerekböl ada, hanem ki ki a maga házánál sütöte a ház szükségire valo kenyeret, és hogy tsak annyi kenyeret tartottak aháznál, amenyi szükséges vala. hihetö azért, hogy nagy melegek vannak abban az országban.
Ha a mesterségeket meg visgállyuk egyenként. meg láttyuk hogy azoknak nagyob része, nálok haszontalan lett volna., az ö egy aránsu. és közönséges élettyek, nem kivánt annyi sok féle alkalmatosságokot, a melyek nélkül mi azt gondollyuk hogy el nem lehetnénk, és amelyek valoságal nem oly szükségesek, mint alkalmatlanok, ami pedig nékik valoságal szükségesek valának. azokat ö magok is meg tudták tsinálni. ami pedig az eledelt illeti. azt ki ki amaga házánál készitette. az aszszonyoknak gondgyok vala akenyér sütésre. és a fözésre, ök fonták meg agyapjat. ök szötték meg, ök is tsinálták aruhákot, atöb dolgokot a férfiak vitték végben.
Homérus azt mondgya nékünk, hogy Euméus maga tsinállya vala magának a lábabelit, és a marhájinak maga tsinált
(VI. Az Izraéliták Szokásárol: 197)