tsudálni. ha az ollyan embereknek. a kik pálestinában éltenek ennek elötte. három ezer esztendövel, ha külömbözö szokási voltanak amiéinktöl, söt még azt kellene tsudalni ha valamiben meg egyeznének amiéinkkel.
Mind azon által. azt nem kell gondolni hogy a szokásban valo változás. mindenüt egy aránsu lett volna. kétt egymás mellet levö országnak aszokása külömbözö, aromaiak idejében. afrikában és spanyol országban egyenlö szokás vala. mostanában pedig igen külömbözik. akik ahistoriát nem tudgyák. azt hallották mondani, hogy arégi idökben az emberek tudatlanabbak voltanak a mostaniaknál., azért azt gondollyák magokban. hogy most avilág sokkal okosab
Hát még az ollyan országokban. amelyekben egy nehány féle nemzet uralkodot egy más után, holot az olyanokban, aváltozások, némely idökben nyomoruságot. és tudatlanságot vittekbé. aboldogság. és atudomány után. ez igy lévén. mostanában olasz ország sokal jobb rendben vagyon. mint sem volt ennek elötte nyolcz száz esztendövel. de meg annak elötte nyolcz száz esztendövel. az elsö CSászárok alat sokal hatalmasabb és gazdagab volt mint sem mostanában. avalo hogy ha még fellyeb megyünk nyolcz száz esztendövel. a mely idö tályba roma fel épüle, olasz országot szegénységben, és tudatlanságban láttyuk. mivel a nemzeteknek ugy vagyon bizonyos idejek amelyben el mulnak. valamint egy különös embernek. a görögök leg nagyob ditsöségekben, nagy Sándor alat valának. aromaiak. augustus alat. az izraéliták. Salamon alat
Meg kell tehát külömböztetni, minden nemzetben. mind azö kezdetit. mind boldog állapottyát. mind le felé valo fordulását. ugyan eszerént is fogjuk meg visgálni az izraélitákot., és mind egészen azt az idöt amelyben fent voltanak Ábrahámtol fogvást. jerusalem utolso el romlásáig. és azidö kétt ezer esztendöt foglal magában., amelyet három részre
(VI. Az Izraéliták Szokásárol: 172)