nékünk, hogy ami szokásink meg vannak romolva, mivel az ö közöttök, és mi közöttünk valo meg külömbözés. nagyob reszint nem attol vagyon hogy minket meg világositot volna akereszténység, hanem attol hogy keveseb okoságunk vagyon. mivel, nem akereszténység hozta bé asok kulömb külömb féle rendeket, a kézi munkának meg vetésit. asok féle játékot, a férfiak, és az aszszonyok közöt valo nagy szabadságot., a sok féle etelekel meg rakot hoszu asztalokot; mind ezek igen meg külömböztetnek minket arégiektöl. és azokbol aparasztokbol. és munkásokbol., akiknél apénz ritka volt. és akik nem vágytanak az elömenetelre, könnyebben lehetet volna azokbol jó keresztényeket tsinálni. mint sem a mi udvariainkbol, és a vármegyék biráibol. és tiszteiböl, akik vagy a nagy szorgalmatosságban vagy anagy henyélésben töltik életeket.
Mind azon által. én nem kivánok itt hoszu beszédel valo ditséreteket tenni az izraéliták szokásirol, hanem tsak tisztán le irom szokásokot.. valamint voltak, ugy tselekeszem valamint az utozok, kik elé beszéllik amit láttak idegen országban., de a mi jó, azt ugy akarom ki tenni mint jót, a mi rosz. mint roszat. hanem tsak arra kérem az olvasot, hogy tegyen le minden bal gondolatot. és ezen szokások felöl. jó értelemel, és okoságal tégyen itéletett. arra is kérem., hogy meg visgállya elsöben. mitsoda idöben, és mitsoda hellyeken laktanak az izraéliták és mitsoda népek valának szomszédtságokban. és aszerént itéllyen azután szokásokrol.
Nem tudhattya az ollyan ahistoriákot., aki nem tudgya hogy mitsoda nagy külömbözést okoz az idönek, és a helynek mesze volta aszokásokban., mi azt az országot birjuk, amelyet apannonusok, és a romaiak birták, mind azon által. mennyire vagyunk szokásoktol., mitsoda nagy külömbség nintsen ami szokásunk közöt, és azok a magyarok szokási közöt. kik ennek elötte hat száz esztendövel éltenek,? még mostanában is. mely nagy külömbség vagyon a törökök, és a kinaiak szokási közöt, és ami szokásink közöt? nem kell tehát
(VI. Az Izraéliták Szokásárol: 171)