mind lelkekben. avéteknek gyalázattyát, filip. 3. 21. ajó, vagy a rosz életen válik el. ez akét féle fel támadás, és azt. ajó, vagy arosz halál fogja követni, a jó halált, aditsöséges, és aboldog fel támadás fogja követni, és aroszat, a nyomoruságos fel támadás.
K. Mit jelent atrombita a melyröl szól az Apostol?
F Jelenti azt ajelt; a melyet fognak adni az Angyal szova által., és aki az örökös bironak itéletire hija mindnyájan ahalottakot.
K. Hogy kel azt meg nyerni, hogy ami testünk meg változtassék, és részünk lehesen a szentek gyözedelmében?
F A munkában, és a penitentzia tartásban kel élnünk, el kerülni alágy, és tunya életet. meg kel szivünket változtatni, el vonván, mind attol. ami romlando és halandó.
K. El leheté mostanában mondani, oh’ halál hol vagyon. ate gyözedelmed, oh’ halál hol vagyon ate ösztönöd?
F Ezt nem lehet ez életben el mondani, a melyben még ahalál, és avétek alat vagyunk. nintsen még annak itt ideje hogy az ellenséget boszonttsuk. hanem magunkot meg alázván, suhajtozunk. és rettegjünk ahalál el jövetelén, vigyázni, és imádkozni kel, ellene állani rosz kivánságinknak, utálnunk avétket. inkáb ahalálnál, ahalált ugy gyözik meg, ha avétek ellen hartzolnak. és avétek ellen ugy hartzolnak. ha az Isten törvényit bé töltik szeretettel.
K Mit hozz ki szent pál abbol. amit mond ahalálon valo gyözedelemröl?
F Azt hoza ki, hogy hálákot kel adni Istennek, aki adgya nékünk azt a gyözedelmet. akristus által., néki kel tulajdonittani aditsöséget, mivel az. az ö kegyelmének ajándékja. azt pedig akristus által kel tselekedni, mivel az ö érdemiért adatik meg nékünk
K. Az Anyaszent egyház miért olvastattya a mái letzkét a halottak napján?
F Mert ahalottak. akikért könyörgünk amái napon., ollyan ígazak, akik meg tisztittattak a purgátoriumban lévö szenvedésekel., akik várják aditsöséges fel támadásokot, az Anyaszent egyház azt is akarja elönkben adni. hogy ha részesülni akarunk a szentekel. valo fel támadásban. tartozunk avétek ellen állani. hogy gyözedelmet vehessünk ahalálon, a melyet, avétek hozta bé avilágban.
(II. Épistolák: 896)