a szolgálatot. mivel minden az ö értelme és rendelése szerént volt, de azon értelem szerént amelyre leg inkáb vigyázot a szent Lélek, a kristust kel érteni, aki mint ha maga mondaná ezeket a szokot, mivel ö követte papságának szolgálattyát, életében, és halálakor., fel áldozván magát Attyának, az egész emberi nemzet büneinek botsánattyáért ugyan ö is rendelt a szent helyben, mely az Anyaszent egyház, uj renden lévö papokot, és lévitákot. kik az ur elött szolgállyanak, az ö rendelése, és lelke szerént, és azt el mondhatni, hogy ezekben ö maga viszi végben a szolgálatot.

K. Magyarázd meg ezeket a szokot, és igy sionban meg erösitettem, és a szent városban meg nyugodtam.?

F Ezek a szok azt teszik hogy a böltseség el hagyván ahajlék alat valo szolgálattyát, a mely egy sátor vala, és a mely gyakorta változtatta ahelyét, magának állando, és maradando helyet választot sionban., és Jérusálemben meg nyugodot. ahol Salamon maradando templomot épitete. és azt Sionnak nevezék, a hegyröl, melyen volt épitve, és szent városnak azért. mert ót szolgálták az Istent, az ö rendelése szerént. de leg inkáb ezt mind az Anyaszent egyházra kel magyarázni, a melyet az irás sionnak, és szent városnak nevezi. ahol az Istent imádgyák. valoságal. lélekben és igazságban. és a melynek Jérusálem. és a sion hegye. tsak példái valának. ugyan abban is választot maradando helyt magának, a meg testesült böltseség, és abban fog nyugodni mind világ végiig, lehet még itt érteni, mélyeb értelemel. a menyei Anyaszent egyházat. a hol akristus választatival lakik, mint nyugodalmának helyében, és ahol fog lakni örökösön szenttyeiben.

K. Miért mondgya abölts hogy Jérusálemben helyheztette hatalmát?

F Mert abban avárosban alitotta fel a sidok királyinak székit, és onnet igazgatta az Isten népit, vagy akirályok által, vagy a nagy tanáts által, ezt még felyeb valo értelemel lehet az Anyaszent egyházra magyarázni. a melyben vagyon helyheztetve. a királyok királyának szeke, ahol a Dávid székiben ül a kristus. és ahol uralkodik örökösön a valoságos házán Jákobnak.

K. Miért mondgya azt, hogy meg gyükeredzet abetsületes nép közöt.

(II. Épistolák: 856)


Előző oldal | Következő oldal