F Azt mondgya, hogy tsak egyedül ö ment bé a szentek szentiben, esztendöben tsak egyszer, akór is nem vér nélkül, a melyet az Istennek ajánlotta, ejelenté a kristust, egyedül valo fö papját az uj törvénynek, ajövendö beli jóknak fö papját, melyek a menyei jók, aki is a maga tulajdon vérit vivé a sanctuariumban. ditsöséges fel menetele napján, hogy az embereket meg békéltesse, és vétkeket el töröllye, oda bé menvén. az ö halálának, és örökös áldozattyának érdemeivel, azt is láthattyuk, hogy az Istenhez tsak az ö közben járása által mehetünk, hogy nintsen foganatos. és kedves áldozat Isten elöt, tsak az üdvezitöé, nem is lehet más képen. irgalmaságot, és üdveséget várni. tsak az ö érdemi által.
K. Miért mondgya nékünk az Apostol. hogy a szent Lélek azt jelenti, nékünk, hogy avaloságos sanctuáriumnak uta, kinem nyilatkoztatot mind addig, meg az elsö sator fent állot?
F Hogy nékünk meg mutassa, hogy a menyei szenteknek szente, bé vala zárva az emberek elött. mind addig még az ó törvény fent állot, tudni illik akristus haláláig, ö nyittá meg nékünk azt az uj utat, és ö, tagjaival együt, kik aválasztottak, aki bé mégyen. az Istennek, azö Attyának kebelében. a mely is avaloságos sanctuarium, hogy ót helyeket készittsen nékünk. követvén ót apapi, és aközben jároságnak hivatallyát, és szent lelkét küldvén meg szentelésünkre, és hogy méltoká tégyen minket. ahoz a mennyei örökséghez, a melyet halálával érdemlette meg nékünk.
K. Mit mond szent pál. a Mojses törvényének ajándékirol, és áldozatirol?
F Azt mondgya, hogy ezek tisztává nem tehették a lelki üsméretét, azoknak, kik ezek szerent szolgálták az Istent, mert a mi tsak tsupan külsö, és testi, anyira nem mégyen hogy az ember szivét meg változtassa, és meg szentellye, amind a példákhoz, és a sidó valláshoz valo. ami Isteni szeretet nélkül vagyon. mint hogy akristus meg igazitotta ezt a vallást, és nékünk azt tanitotta. hogy az Istent. lélekben. és igazságban kel imádni, ha ki az illyenekben vetné bizodalmát. az ollyan nem üsmerné vallását, és esze elegyitené az ó törvényt, az ujal.
K. Az apostol miért nevezi akristust. a jövendö jók fö papjának?
(II. Épistolák: 763)