remissionem peccatorum [peccato-rum]. nostrorum tribuat nobis omnipotens et misericors dominus, Amen.

kegyelmeségel hozánk. és botsássa meg büneinket Amen

K Miért mondgyák agyonás tételben, gyonom a mindenhato Istennek. a boldogságos szüz. máriának. szent mihály archangyalnak., a szenteknek, és a papnak.?

F. Az által azt akarják mondani, hogy vétkesnek üsmérik magokot lenni, az Isten, az angyalok, és a szentek elött, az egész menyei, és földi anya szent egy ház elött. a gyonást pedig az Istennek teszik, akit meg bántottak, és a szenteknek, akik itélni fogják a világot akristusal, és hogy esedezenek érettünk. 1 Cor. 6. 2.

K Miért verik a melyeket agyonás tételben?

F A publicanus példájára valo nézve. aki is a melyét vervén, meg vallotta büneit, és botsánatot nyert.

K A gyonás tétel után, mitsoda imádságokot mond a pap egy más után anépel?

F Azok az imádságok a szent irásbol vannak ki szedegetve. hogy az Istentöl a bünöknek botsánattyát kérje, és kegyelmet, hogy tisztán ajánlhassa a szent áldozatott.

Ezek az imádságok.

Deus tu Conversus vivificabis nos.

Istenünk tekénts kegyelmeségel mi reánk, az által ujj életett adcz nékünk.

R Et plebs tua laetabitur inte.

R. Es ate néped örvendezni fog te benned.

Ostende nobis domine misericordiam tuam.

Mutasd meg uram hozánk irgalmaságodot.

R. Et salutare tuum da nobis.

R. És ad meg üdveségedet nékünk.

Domine exaudi orationem meam.

Uram halgasd meg imádságomot.

(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1491)


Előző oldal | Következő oldal