Communiora, és azon kegyelmét adgya, mint ha magát a szenttséget vettük volna
K A ki misét nem halgatot, szabadé annak Communicalni?
F A tsak a betegeknek szabad.
K Mitsoda idöben Communical a nép a misekor?
F Mindgyárt a pap után
K Miért hogy sok helyeken anépnek meg kel várni a misének végit hogy Communicalhason?
F Az olyan szokás nem az Anyaszent egy ház akarattya szerént vagyon, eleg elöször valamely nagy parochiában kezdödöt, ahol sokan lévén olyanok akik Communicáltanak azért a mise utánra halasztották, hogy a misének hamaréb vége lehesen.
Magyarázat
Azt már meg mondottuk hogy a mise olyan áldozattya a népnek, valamint a papnak, ugy is kel néki abban részesülni valamint apapnak., ajó rend ellen vagyon tehát. hogy akor részesüllyön a szent Aldozatban, a midön annak vége vagyon és amidön már anépet el küldik mondván Ite Missa est más képen is a post Communio, a Communio után valo háláadás, a mely imádság ugy tekénti anépet valamint apapot, hogy mondhattya tehát apapal együt anép ezt az imádságot hogy ha még nem Communicalt,
K Miért mondgya el anép a Confiteort a Communio elöt?
F E nem oly régi szokás, mivel régenten nem mondották a Confiteort, se az Agnus Deit,, se Domine non sum dignus, mikor a nép Communicalt, a mi pedig ennek aszokásnak bé vételét okozhatta, nem más lehet, hanem a, hogy a nép az introitust énekeli akor a midön apap a Confitéort mondgya, és az Agnus Deit, a midön a Domine
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 858)