K Az osttyát meg szegvén, meg szegiké. akristus testét.?
F Azt másut is meg mondottuk. hogy akristus testét meg nem szegik, hanem az osttyában ami láthato. azt szegik meg, az egész szent Atyák ezt tanittyák és hiszik.
K Hány részre szegik az osttyát?
F A görög Anyaszent egyházban négy részre szegik, spanyol országban régenten kilentz részre szegték, mostanában is abban az országban ugy tselekesznek azolyan helyen. a hol. azt a szokást követik a melyet nevezik Mozarabicum. de mostanában az egész Anyaszent egyházban tsak három részre szegik.
K Mitsoda oka lehet ennek a külömbözö szokásnak.
F A görögök négy részre szegik a kenyeret, egyik rész a pap Communiojára valo. a második a nép közül ha valaki Communicalni akarna, aharmadikát abeteg számára tarttyák, a negyedikét apap akehelyben teszi.
A kik pediglen a Mozarabicum szokást követik, kilentz részre szegik az osttyát, és mindenik résznek a kristus titkairol valo nevet adnak, az elso reszt nevezik. meg testesülésnek a másodikát születésnek, a harmadikát környül metélésnek, anegyedikét meg jelenésnek. vagy szinváltozásnak. az ötödikét szenvedésnek. ahatodikát halálnak. ahetedikét fel támadásnak, a nyoltzadikát, akristus menyben valo ditsöségének. és a kilentzedikét. akristus országának amidön el fog jöni hogy meg itéllye az eleveneket, és aholtakot
A romai Anyaszent egy házban. három részre szegik az osttyát, az egyikét akehelyben teszik, a másodikát apap magának meg tarttya, aharmadikát pedig egy nehány részre szegték, vagy anép Communiojára, vagy a betegek számára, tartották., mivel régenten az oltárra valo kenyér. mind vastagab, mind nagyob volt. mint sem
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 847)