is tettzhetünk Istennek, a kristusal mert az Istennek nem lehet tettzeni, hogy ha a kristusal. egyesek nem vagyunk. és ö hozája egészen nem kaptsollyuk magunkot; akristusban mert az Isten kedvében nem lehetünk hogy ha az kristusban nem vagyunk oltva mint tagjai.
K Miért tsinál keresztet a pap az ostyával a kehelyre midön ezeket a szokot mondgya, ö általa, ö véle, és ö benne.?
F Az által meg mutattya hogy tsak a kereszten lévö áldozatnak ereje által. tiszteltetik az Isten.
K A pap miért emeli fel egy kevesé az osttyát és a kelyhet. midön ezeket a szokot mondgya tégedet illet minden tisztelet és ditsöség.?
F Azzal meg akarja mutatni hogy tsak a kristus által. akristusal., és a kristusban. tiszteltetik és ditsöitetik a szent Háromság. sok helyt szokás tsengetni ezen másodszori fel mutatásra.
Magyarázat
A tizen kettödik saeculum elött nem volt a misekor más fele mutatás hanem ez, és akoron anyira fel mutatta a pap a kristus testét, és vérét, hogy anép láthatta és imádta akristust,. idövel a Consecratio után valo fel mutatás szentül szokásban vétetödvén, ezt a második fel mutatást el kezdék hagyni, és mostanában tsak egy kevesé emeli fel apap a kelyhet az ostyával együt., és sok helyeken tsengetnek, a mely igen régi szokástol maradot. ugyan ezért is meg mostanában sok helyeken akik a mise alat szolgálnak. ezeket mondgyák, Ave salus, Ave vita, Ave redemptio nostra,.: üdvözlégy. mi üdveségünk,, mi életünk, és mi meg váltonk,
K Mit kel a népnek mondani ezen imádság alat, nobis quoque peccatoribus.?
F 1 Az Isten irgalmaságát kel kérni töredelmes lélekel. és kegyelmét hogy a szent martyrok társaságában tegye
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 841)