veteményt, tejet, mézet, hust. és más egyéb efféléket meg szentelték, azért hogy szentül költhessék azt, a mit az Isten az emberek eledelére rendelt., valamint még mostanában is sok helyeken husvét napján. bárányt szentelnek meg mise után, ezekre mondotta tehát a pap ezeket a szokot, a ki által teremtetted ezeket ajókót. &c. mivel minden meg áldatot és szenteltetet akristus által, de idövel., hogy a mise rövideb legyen, a mise utánra halasztották az eledel szentelésit, mind azon által, az ahoz valo imádságokot. meg tartották, mivel ezeket a szokot, igen szép lelki értelemre is lehet magyarázni eszerént.

A kristus által Teremted, minden nap a kenyeret, és abort, melyek szükségesek az áldozathoz, mindenek is a Fiu által teremtettek. azokot meg szenteled. az Eucharistiában., azokot élteted, mivel a Consecratio elött. élet nem lévén bennek. élö kenyérré, és életet adó eledelé változnak, a Consecratio után, azokot meg áldod, mert a kenyér és abór akristus testévé és vérévé változván, az Isten ditsöségire valo áldot áldozattá lesznek. és szüntelen valo áldására az Anyaszent egy háznak, nékünk adod azokot a Communioban ahol veszük akristusnak valoságos testét, és vérét.

K Mitsoda értelme vagyon ezeknek a szoknak ebben az imádságban. ö általa, ö véle, és ö benne, minden tisztelet és ditsöség tégedet illet, óh’ minden hato Atya Isten. a szent Lélekel. együt mind örökön örökké Amen.?

F Ennek az értelme az, hogy tsak akristus áldozattya tiszteli méltán az Istent., és hogy tsak a kristus által., a kristusal. és akristusban lehet az Istent ditsérni, akristus által mert egyedül ö aközben járó, tsak egyedül., ö általa

(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 840)


Előző oldal | Következő oldal