méltó az imádására, azt is kérjük hogy a magunkbol álló áldozat. okoságal. és értelemel. legyen fel ékesitve. rationabile obsequium. mondgya szent pál, és hogy fedezés nélkül valo okos áldozatok legyünk, rationabile sine dolo az az, hogy az elménk, akaratunk, szivünk, és minden valami bennünk vagyon, tellyeségel. az Isten akarattya alá vettessék, ugy hogy, lelki, és okoságal valo ditséretet adhassunk néki.
Acceptabilemque. hogy kedves légyen, abizonyos hogy az Isten elött az ö szerelmes Fiának áldozattya mindenkor kedves, de kérjük azon. hogy mi töllünk vegye kedvesen a kristus áldozattyát. mellyet néki ajánlunk, és hogy a magunkbol álló áldozat. hová továb kedveseb legyen szemei elött, bé töltvén hivatalinkot, és az ö szent akarattyát, ezeket kérjük tehát hogy vegye kedvesen akristus teste és vére áldozattyának érdeme által.
K Miért kérik azt az Istentöl hogy az oltáron lévö ostya mi nékünk akristus testévé és vérévé vállyék?
F. 1 Ezek a szók által az Anyaszent egy ház azt kéri hogy a kenyér, és abor melyeket ajánlot, akristus testévé és vérévé vállyék, noha az Anyaszent egy ház azt tudgya, hogy a kristus szavainak ereje által. ez aváltozás minden bizonyal végben megyen, mind azon által azt kéri, hogy ami meg szentelésünkre legyen ez a változás, fel találtatik ez az imádság aleg régieb liturgiáiban a deák., és agörög Anyaszent egy háznak., és szent Basilius azt tarttya hogy ezen imádság. Apostoli traditio.
2. Ez által kegyelmét kérjük az Istennek, hogy méltán, és üdveségünkre vehesük akristus testét, és vérét.
18. Consecratio.
K Mitsoda imádságot mond apap a fellyeb meg mondot imádság után?
F Meg szenteli akenyeret és abort.
K Miképen tselekeszi ezt a szentelést?
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 829)