boszorkányságát meg tanullyák, és ha azö nevében valo kereszttséget fel veszik.
Azt tanitá. hogy az ö kereszttsége. fel támadás volna, és akik azt felvenék. se meg ne halnának, se meg nem rodhadnának, se soha meg nem vénülnének, de mind ezekre az ígéretekre,. igen kevesen vevék azt fel., senki nem meré magának igérni a meg halhatatlanságot Menandrius leg több tanitványokot. Antiokiába szerze magának. ezek keresztyéneknek hivatattyák vala magokot. és igy gyalázák vala meg akeresztyéni vallást. apogányok közöt. akik nem tudgyák vala meg külömböztetni, avaloságos keresztyéneket. ahamisaktol., azok a kik leg inkáb üsmérék, a Menandrius tanitványit. Menandriánistaknak hiják vala., a leg hireseb tanitványi Menandriusnak., saturnius. és Basilides valának ezekröl még lehet emlékezet másut
A Thiáni Apollonius. Romában mene. a simon mágus halálának idejében., Musonius, stoiciánus filosofus is ót volt. rabságban, és nem akará hogy Apollonius látogatására menyen., filolaus, más filosofus., elöl találván Apolloniust Romátol hat mély földnire, azon vala, hogy Apollonius ne menne Romában, mondván. hogy ót nem volna meg maradás., az Apollonius tanitványi. a kik harmintz négyen valának. ezen meg ijedének. tsak nyoltzan maradának melette. atöbbi. viszá térének, Apollonius pedig még inkáb meg bátorodván, bé mene avárosba, mondván. meg mutattya. hogy egy valoságos filosofus. semitöl nem tart, Apollonius Romába lévén.
(VI. A Sidok és az Ujj Testámentumnak Historiája: 765)