Mi vala tehát már az állandó békeségben., a midön nem tsak veszedelem nélkül, de betsületel viselték akeresztényi nevet,? Chrys hom.24. in acta martyr. mint hogy akeresztényé lett fejdelmek, és magistratusok, ajoszágokot meg tarták, tiszttségeket követék, és keresztényül is éltenek, erre valo nézve, a hiveknek közönségese, nem kezde annyira tartaní mint az elött. atiszttségtöl, gazdagságtol, és az alkalmatos élettöl, ugyan ezért is, agyönyörüséghez valo szeretet, a fösvénység, és a nagyra vágyás, fel serkenének, a világ ha keresztényé lett is, azal tsak világ marada, lassan, lassan, külömböztetni kezdék akeresztényeket, a szentektöl, és a buzgoktol, szent chrysostomus gyakorta panaszolkodék, hogy a halgatoi azal mentik vala magokot. hogy ök nem volnának barátok, nekik feleségek, és gyermekek vagyon, akiknek keresni kel, chrys. ad fidel.patr. idem. hom 7. in matth. mor. in fine. mint ha, azok aromai, vagy korintus béli keresztények, akiket szent pál int atekélletességre, és akiket szenteknek nevezi, nem lettek volna házasok.
A természetnek meg romlása, mindent meg ront, viszá kezdének élni azal, ami addig jonak láttzot lenni, avasár napokon, és anagy innepeken lévö vigasságok., meg haladák akeresztényi jozonságnak, és szemérmetességnek határit, greg naz. orat 6. basil. orat. de ebriet. szükségesnek találák amint már meg mondottam. anegyedik saeculumban., el törleni azokot avigasságokot. amelyek lésznek vala, a mártyromok innepekor. st.aug. ep.29. nov. és meg tilták, a Clericusoknak, alakadalmakban valo jelen lételt. origenes azt jol észre vette vala, hogy mitsoda nehéz dolog meg egyeztetni az érzékenység béli gyönyörüségeket. a lelki vigaságokal, orig Contr.Cels. a test ollyan mint a szolga, akinek mentöl inkáb kedveznek, annál akaratosab, és többet kiván, nem hadgya szabadá az elmét, hogy a menyei dolgokrol foglalatoskodgyék,
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 449)