törvénye., ugy tettzik, rnint ha mind ezekel. tsak magokot akarták volna tiszteltetni anépel, és azért, hogy töb jót tegyenek vélek, elegen vannak tehát ollyanok, kik eszerént gondolkodnak, és beszélnek, bal itéletel léven felöllök azért, mert nem tudgyák arégi dolgokot, mert ha valaki valojában meg akarná visgálni. a barátok, és mi közöttünk lévö külsö külömbséget, meg láthatná, hogy mind az. a regi szokásokbol valo maradék, amelyet ök annyi saeculumtol fogvást meg tartották. és a melyet avilágiak annyira el változtatták,
Hogy aköntösön kezdgyem el, szent benedek azt mondgya, hogy a barátoknak elég egy hoszu dolmány. egy tsuklya, és egy Scapularis, reg. st ben. C.55. a dolmányt palást nélkül, már annak elötte régen viselték aközönséges emberek, vilia vendentem. tunicato scruta popello.hor. 1 ep.7. a Cucullust, vagy atsuklyát. a paraszt emberek viselték, de mint hogy hidegben. és esöben. alkalmatos afejet béfedni véle, azért nem tsak a közönségesek. de a fö renden lévök is kezdék viselni, pullo maevius, alget in Cucullo. mart. szent benedek amunkára. ád még egy scapularist is, amely sokal széllyeseb, és kurtáb volt. mint sem amostani, ez, a mint a neve is meg mondgya, arra valo volt. hogy a terh alat avállat bé fedgye. és aköntöst meg kiméllye, ennek is volt tsuklyálya, valamint a Cucullusnak, és azt a két köntöst, különösön viselték, a Scapulárist, mikor dolgoztanak, a Cucullust atemplomban, vagy a klastromon kivül, idövel abarátok a Scapulárist, a köntösök közöt, leg szükségesebnek tarták lenni,
Mind ezekböl ki tettzik. hogy szent benedek ollyan köntöst adot abarátoknak. amitsodást viseltek aparaszt emberek, az ö hazájában, és abban más külömbség nem volt, hanem hogy mind egy formáju. és egy szinü volt. azért, hogy egy köntöst, egy nehányan viselhessék, nem kel tehát azt tsudálni, hatizen
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 443)