nevekedik vala pedig az urban hivö férfiaknak. és aszszonyoknak sokasága act. 5.12.13.14.
Láttyuk tehát mind ezekböl, hogy mitsodások valának az elsö hivek, és hogy, az öket valo ditsérete az irásnak, tsak rövideden, az oktatásért, imádságért, egyeségért, aföldi jovoknak egy másal valo közölésért vagyon, evolt az ö belsö örömök, és külsö képen, atiszteletért, magasztalásért, és anép hozájok valo szeretetiért, ez az anyaszent egy ház, minden féle nemböl, és rendböl állot, és egy kevés idö alat igen meg szaporodot. a szent péter elsö prédikaciojára, három ezer ember tere meg, és amasodikára, ött ezer, az irás egy nehány helyt fel teszi, hogy a hiveknek számok, naponként nevekedet, és szent jakab, 38 dikban, szent pálnak azt mondá, a görög versio szerént, hogy a hiveknek számok. egy nehányszor tiz ezerböl állana, act. 21.20. ahiveknek leg nagyob része, házasok valának, és az ollyanok különösön laktanak, ezért is vagyon meg irva, hogy házanként szegik vala meg akenyeret. azaz, hogy osztogattyák vala az ur vatsoráját. mind azon által, a költtség közönséges vala, mivel az el adot joszágnak az árrát. ollyan nagy bölcseségel, és igasságal osztogattatták ki az apostolok, hogy nem vala szükölködö közöttök.
E tehát, annak a közönségesen együt valo életnek valoságos példája, a melyet atörvény tsinálok, és a filosophusok leg boldogabnak tartották, noha azt soha elnem érhették, erre valo nézve, még eleinte akará minos a görögök közöt, Creta szigetében közönséges asztalakot rendelni, ahol együt ettenek, és lycurgus, igyekezék lácédémoniabol ki irtani agazdagságot, és a bujálkodást, a pytagoras tanitványi közre adgyák vala joszágokot. és egy társaságban éltenek, melyet a görögök nevezték Cenobion, a mely szobol neveztettek a Cenobiták, de pláto. mod nélkül mesze akará terjeszteni aközönségesen valo életet, el akarván törleni. a familiák közöt valo meg külömböztetést, ök azt tudták, hogy nem lehet addig a
(VI. A Keresztényeknek Szokásirol: 303)