szeretetivel. és más egyéb rosz kivánságokal. a melyek mind anyi tövisek. és a melyeket ki kelletet volna elsöben gyomlálni, hogy hasznát vehessék annak a szenttséges magnak. végtire, a jó föld jelenti. azokot a jora hajlando sziveket. akik bé veszik, és hiven meg tarttyák az Isten beszédit. és akik békeséges türésekel. és álhatatoságokal, bövséges gyümölttsöt hoznak.
Az után ismét meg más példa beszédeket hoza elé. avilágot egy mezöhöz hasonlittá. a melynek a gazdája abban jó magot vetett volt, mind azon által, idövel elegyesen látá konkolyal. a melyel meg elegyitette volt ellensége éttzaka. a tselédi látván a konkolyt. ki akarák gyomlálni, de a gazda nem engedé. nehogy a buzát is ki tépjék a konkolyal. együt. hanem várják meg az aratást, és akor kévékben kösék a konkolyt. és meg égessék. a buzát pedig atsürben tegyék., az után az Isten országát. a mustár maghoz hasonlittá. a mely leg kiseb mag lévén. atöb magok közöt. de ha meg nö. nagyob lesz atöb füveknél. az után a kovászhoz. a melyel meg elegyittik a tésztát. hogy fel. kelyen.
Ez után el botsáttá a népet, és aházához tére atanitványival együt. akik is kérék hogy magyarázná meg. nekik a konkolyrol valo példa beszédet., mondá nékik, hogy ezen avilágon el kel szenvedni ajóknak. agonoszokot., akik vélek elegyesek, mind addig. valamég világ végin. el fognak választatni egy mástól. mivel akor agonoszok. az örökös tüzre vettetnek. és ajók. fényleni fognak mint anap. az Isten országában,. hasonlo igazságra tanittá öket, a halászok példajával, akik minden féle halat fogván hálojokban, az után apartra ki ülvén. külön teszik ajókot a melyeket meg akarják tartani. és aroszakat viszá vetik. végtire elejekben adá, hogy mindenünket el kel. adnunk, az Isten országáért, hasonlitván az olyan emberhez aki mindenét el adgya. hogy egy drága gyöngyöt meg vehessen. vagy egy olyan földet, a melyben sok kints vagyon el ásva.
Az Évangyélium fel nem tészi atöbb példa beszédeknek magyarázattyát, azért hogy figyelmetesen gondolkodván
(III. A Kristus Jésus Életének Historiája: 657)