Nem is tudunk ezeknél régiebbeket, kik ahitért meg holtak volna, valo hogy Daniel az oroszlányok közi vettetvén, és ahárom társai azégö keméntzében, ezek részesültenek a martyrumságnak érdemében, de az Isten tsudálatosan szabaditotta meg öket, Eléázár, és hét atyafiak, és más többek, a kikröl emlékezik a makabaéusok könyve, leg elsö példa az egész világ historiájában, kik ahitért holtanak volna meg, azon idö elött, nem látunk egy pogányt is, seegy filosophust, aki valamely kint, vagy halált szenvedet volna a maga vallásáért,
Josef, ezt aszemekre hányá apogányoknak, mondván, sokan aközüllünk valo rabok, inkáb nagy kinokat, és kinos halálokot szenvednek, hogy sem leg kissebbet is mondgyanak valamit atörvény, és az irások ellen, de ki volna az agörögök közül. a ki jobban nem szeretné. az egész könyveket el égetetni, mint sem leg kissebet is szenvedni azokért.
Valo hogy sokan valának ollyanok asidok közül, kik ellene mondának vallásoknak, és törvényeknek, de az ollyanok nem tartatának azután sidoknak. akik pedig hivségeket meg tarták, annyira szereték törvényeket, és szabadságokot, hogy végtire fegyvert fogának, azokért, a syriai királyok ellen, mivel ezek afejdelmek. tellyeségel. el akarák rontani azokot a szabadságokot,. a melyeket vettek vala a sidok. apersiai királyoktol, nagy sándortol, és atöbb. görög királyoktol, egészen is el akarák törleni, az igazán valo vallást.
32 Rész A Makabaéusok idejében valo dolgokrol.
El érvén tehát amakabaeusok idejét. amelyben fel támada a sidó nemzet, és az elöbbeni fényes állapottyára tére, ez után, nem is azokot anyomorult sidokot fogjuk látni, akik
(VI. Az Izraéliták Szokásárol: 274)