meg visgálnok tsak aleg szükségeseb hivatalokot, meg látnok, hogy igen kevés tiszt viselö személyek kivántatnának azokhoz.
E szerént tselekedtenek régenten, föképpen asidok, mivel Josué idejében tsak négy közönséges tiszttségnek látom anevét, ugy mint Zékénim, ezek tanátsok valának, rásim, a fökk, Sophétim, abirák, sotérim, kik atörvényt végben vitették.
27 Rész A hadakozásrol.
A törvényes dolgok után., ahadakozásrol beszélhetünk, az Izraéliták közöt, minden fegyver viselö volt, még aléviták és apapok is, bananiás pap, ajosada fia, leg hireseb vala a dávid vitézi közöt, és joáb után, a salamon hadának fö tiszttye lön, hadi embereknek tarták tehát mind azokat, akik azt az idöt el érték hogy szolgálhassanak, husz esztendös korában pedig, ki ki tartozot hadban menni, és készen lenni leg elsö parantsolatra, nem ugy volt nálok, mint mi nálunk, hogy a papoknak, szerzeteseknek., a fegyver meg lett volna tiltva, de még ezeken kivül, sokan vannak, akik nálunk hadban nem mennek, ugy mint avárosiak, kereskedök, mester emberek. a sok szolga. ökk pediglen. mindnyájan. vagy munkások, vagy parasztok valának, kik iffiuságoktol fogvást, a munkában, a fáradságban töltötték élettyeket. azt is ellehet hinni. hogy a fegyver forgatásban öket gyakoroltatták, leg aláb dávid, és salamon idejektöl fogvást, romában. minden városinak ahadakban kelletett menni, és ótt szolgálni bizonyos ideig, ök nem is mondgyák vala. hogy hadat kell gyüjteni, hanem választani, delectum habere mert elegendö hadgyok vala. az izraélitaknál nem vala nehez dolog ahad tartás, mert az ország kitsid lévén, az ellenség földgye pedig oly közel, hogy amely nap az ellenségre mentenek. ugyan azon nap. ki ki amaga házához viszá térhetet, leg aláb más nap.
A fegyverek hasonlitot agörögök, és aromaiak fegyveréhez,
(VI. Az Izraéliták Szokásárol: 256)