azal mutatni az atyának nagy hires voltát., némelykor vezeték névül adták. a fiunak. az annya nevét is, azért is az irás joábot, és az öttseit, mindenkor a sárvia fiainak nevezi, aki is egy testvér vala dávidal, némelykor pediglen. ha az atya neve nem volt elegendö ameg külömböztetésre, anagy attya nevét is oda tették, valamint. godoliás, az ahicamnak fia, a ki sáphának fia, ebböl az okbol látunk anyi nevet egy más után. a mely unadalmas elöttünk.

A görögöknél nem volt más vezeték név, hanem az attyok neve, aromaiak pedig a familiájok nevét viselték. aki valamely tiszttségben volt. annak nevét is viselte. de amidön kötés levelet tsináltanak, az attyok nevét is fel tették. europában még most is sok nemzetek követik ezt a szokást, sok vezeték név vagyon ollyan a mely régenten az atyának nevevolt, de idövel vezeték nevül maradot afiakon, ne tsudállyuk tehát azt. ha az irásban igy láttyuk, dávidot, az Isaiásnak fiát, salamont, adavidnak fiát, valamint agörögöknél. alexándert, a philep fiát, ptoloméust., a lagus fiát.

Az izraélitáknál afamiliák közöt, leg nagyob külömböztetés. aleviták. és az áldozo papok közöt vala, az egész lévi nemzettsége. az Istennek szolgálattyára vala szenteltetve., joszágot nem birt, hanem atöb nemzettségek minden féle földi gyümolcsnek atizedit, és a sengéjit adták néki, aléviták közöt pedig tsak az ááron nemzettségéböl valo lehetet áldozo pap., aközönséges léviták pedig a több Isteni szolgálathoz tartozo hivatalakot vittég végben, a soltárokot ök énekelték, atemplomra ök vigyáztak, anépet ök oktatták, még kétt nemzettség vala, a mely atöbbi közöt meg külömböztetett, leg fövebnek tartaték mindenkor ajuda nemzettsége, eleg felesebb is vala atöbbinél, ezen nemzettségböl sok királyok valának, és ajuda nemzettségéböl kelletet lenni a

(VI. Az Izraéliták Szokásárol: 182)


Előző oldal | Következő oldal