semmi irásban tett dolgokat mojses elött., mind azon által nehéznek láttzik lenni. hogy azt a sok féle dolgot amelyet ö le ir. az emberek azt meg tarthatták volna elméjekben, ugy mint ádámtol fogvást az egész pátriárkáknak esztendejeket, aviz özön kezdetének és végének oly bizonyos idejét. és abárkának mértékjét, nem is látom szükségesnek lenni, hogy azt. a tsudának kellesék tulajdonittani, azt el lehet hinni, hogy az irás még az özön viz elött találtatot fel., de akár kitöl tanulta légyen azt mojses. a miket ir, mi azt tarttyuk hogy a szent lélek vezérelte irásban, és atétette ki véle illendö szokal.
De más képpen a pátriárkák arra igen vigyáztanak, hogy a nevezetes dolgoknak emlékezetek fent maradgyon nálok, erre avégre óltárokot épitettek., vagy nagy rakásban köveket tettek. vagy más meg maradando emékezetre valo épületet emeltek fel, ezen okbol., valahol az Isten meg jelenék ábrahámnak., azokon a hellyeken oltárokot épitte., jákób meg szentelé a követ, a melyre tette volt fejét. a midön a tsudálatos álmát látá, és galaádnak nevezé arakás követ, a midön szövettséget tsinála lábánal., illyen szándekban épiteték a rákel temetöje. abersábénak neveztetet kút. és a más több kutak, a melyekröl emlékezik az Isák historiája.
A pátriárkaknak. még aneveket is fel jedzették. ha valami ollyan különös dolog történt aszületésekkor. mivel az ö nevek rövideden valo historia vala, és agyermekeknek, meg magyarázták az okát az ollyan neveknek, az illyen jövendöröl valo gondolkodás nem jeleé anemesi elmének.?
A pátriárkák egészen szabadságban valának., mindenik. ollyan volt mint egy király amaga tseléde közöt, ugyan is mi héjával volt ábrahám, ami egy örökös királyhoz kivántatik, ki veszem az alkalmatlan pompát. és asok féle titulust, ö senkinek birodalma alat nem vala, akirályok szövettséget kötnek vala véle, akarattyán állot ahadakozás, és abékesség tsinálása, a fejedelmek keresték az Isák baráttságát. ne
(VI. Az Izraéliták Szokásárol: 174)