magokot a hivalkodástol., a magok felöl valo sokat állitástol., ennek a két jó erkölcsnek nem kel el válni egy mástol., és oly igen esze vannak foglalva, hogy szent Fulgentius. egy néven nevezi mind akettöt. mondván, hogy az alázatoság. az elme szüzesége, és hogy az oly szükséges a testi szüzeséghez., hogy az elme szüzesége nélkül, a testi nem használ. abizonyos hogy a házasok üdvezülnek. a testi szüzeség meg tartása nélkül, de a szüzek nem. a lelki szüzeség nélkül. a mely az alázatoság.
Ezen két nagy köteleségekböl el lehet itélni ennek a rendnek veszedelmit. a melyek szintén olyan nagyok., valamely nehéz ennek a két jó erkölcsnek követése. és hogy az üdveségnek ellensége. azon igyekezik, hogy az szüzekel el vesztese ezeket; szent Fulgentius azt teszi még ezekhez. hogy az ördög azon vagyon hogy ezt a két jó erkölcsöt el ronthasa a két nemböl valo szüzekben. azt is ehez adgya, hogy némelykor a testi tisztaság el rontásán nem igyekezék oly keményen. azért. hogy könyeben meg gyözhese a lelki tisztaságot, a mely sokal nagyob, hogy magát meg hagya gyözetetni. a testi kisértetekben, azért hogy a gyözedelem által. a kevelységben vesse elméjit annak a ki gyözödelmet vett rajta.,
Mind azon által fiam, azt elödben kel adnom. hogy ezek a veszedelmek meg ne gátollyanak a nötelenségre adni magadot, hogy ha arra a jó szándék vezet, mert ámbár az igaz
(IV. Az Ifjak Kalauza: 353)