ilyenektöl, és az Istenes emberel társalkodgyál. akiben az Isten félelmét látod.
Másodszor. magadot kel meg visgálnod. valamint a bölcs mondgya., hogy a szivedben állittsad fel a tanátsot, azt akarja ezel mondani, hogy magadban kel végezned., és meg visgálni meg ért elmével a dolgot, a melyröl végeznek reá vigyázván arra. hogy mihez éreznek hajlandoságot. és mihez nem. és több effélékre. szent Ambrus tanátsa szerént Hogy ki ki üsmérje meg amaga elméjit. és magát abban foglallya., hogy jol véghez vihese rendét a melyet a maga jóvára választot, hogy elöször jól meg visgállya a mit fóg választani. hogy meg üsmérje a magában lévö jó. vagy rosz erkölcsöket, hogy magát meg itéllye. igaságal. és hizelkedés nélkül
A pogányok magok tudták ezt a szükséges tanátsot, a melyet egy az ö poétájok közül., ezt versben ki tette.
E caelo descendit, nosce te ipsum Figendum et memori. tractandum pectore: sive Conjugium quaeras. vel sacri in parte senatus. Esse velis. – seu tu magno discrimine Causam. protegere affectas.: Te Consule, dic tibi quis sis.
3 A bölcs még egy harmadik modot teszen a más kettöhöz, a mely nélkül. atöbbi haszontalanok. a mely az imádság, és a melyben alázatoságal kel kérni az Istent; hogy vezérellye végezésünket, És mindenekben kérjed az Istent., hogy az igazságban igazgassa utaidot. Az az, hogy ugy igazgason tégedet., hogy magadot meg ne tsallyad választásodban., az embereknek tanátsiban lehet fogyatkozás. meg tsalhatod magadot végezésedben, hogy ha az Isten öket, és tegedet nem vezérel, aki is kezdete ajó tanácsnak, és aki annak jó végit adhattya.
(IV. Az Ifjak Kalauza: 289)