közönségesen, tsak arra kell vigyázni, hogy a, játék gyanánt legyen a gyermeknek, más egyéb haszontalan játékra meg tanittyák a gyermeket. miért nem lehetne játék közben. ötet abetükre meg tanitani. annak könnyeb modgya nem lehet, mint a jádzo kárttyákra irni abetüket, agyermek, azon kivül is kap a kártyán, mindenik kártyát ugy kel el nevezni. valamitsoda betü vagyon rajta; a gyermek észre sem veszi, hogy meg üsméri a betüket, és hogy oly hasznoson. meg tsallyák ötet, arra is kel vigyázni, hogy a ki fogja néki a betüket, és az olvasást mutatni. ugyan attol is várjon a gyermek. többet mint mástol. hogy hadd kedvellye ötet.
Azt egy nehánytol hallottam, mondá angyelika, hogy én már hét esztendös koromba. jól olvastam.
A nem tsuda felelé apáter,, ugyan igy is kellene tselekedni agyermekekel, lehet is öket. lassanként az imádságra szoktatni. és tanítani. ahit ágazatit elejekben adni, és azt egy kevesé nékik meg magyarázni, és vélek meg értetni, példának okáért, arra tanitani, hogy az Isten mindeneknek ura, hogy az ö akarattya szerént lesznek mindenek, hogy ö tölle veszük ajót, és a nyomoruságot. hogy ö adgya az életet, ha szinte nem láthattyuk is ötet, de ö mindenüt vagyon. mindent ö tselekeszik, mindennel néki tartozunk, tisztelettel, szeretettel, hálá adásal. ö hozzája is kel sietnünk, de hozája ugy mehetünk, ha követtyük ajó erkölcsöket, a jó erkölcsöt ugy követtyük, ha a parantsolatot meg tarttyuk, hapedig aparantsolatot meg tarttyák, a meny országot meg adgya, azok pedig pokolba mennek. kik meg nem tarttyák.
Hogy ha aparantsolat szerént élünk. semmitöl nem kel félnünk, sem aveszedelemtöl, sem a szerentsétlenségtöl, még a haláltol sem. mert minden azö akarattyátol füg., és azö akarattyán áll, ami halálunk. mindeneket ugy rendel, és
(VI. Az idö Jóll el Töltésének Módgya Minden féle rendben: 87)