pedig nintsen. hanem azok az Isteni igék, mellyek a profétiákban, az Évangyéliumban, és az Apostolok irásiban vannak, járjunk tehát ennek alámpásnak világánál. mind addig valamég anap nem világosit. és a reggeli tsilag fel nem kél szivünkben, tudni illik, valamég akristus meg nem jelenik fényeségében, és ditsöségében. és bé nem tölti sziveinket világoságával., mivel akoron nem lészen már többé se árnyék. se setéttség, se irás, se hit, hanem ötet egészen meg fogjuk látni.
Évangyélium.
szent Matth. 17. 1.
Es hat nap után melléje vévé Jesus pétert, jakabot, és Jánost, annak öttsét, és vivé öket egy magos hegyre külön, és szinében el változek elöttök és fénylék az ortzája mint anap. aruhái pedig fejérel lönek mint ahó, és imé meg jelenének nékik mojses és Illyés szolván véle, felelvén pedig péter mondá Jésusnak, uram jó nékünk it lennünk ha akarod tsinállyunk itt három hajlékot, néked egyet, Mojsesnek egyet. Illyésnek egyet, meg ö szolván. imé fényes köd árnyékozá meg öket, és imé szozat aködböl. mondván, Ez az én szerelmes Fiam, kiben nékem jól kedvem tölt, ötet halgassátok, és halván atanitványok. ortzájokra borulának. és meg félemlének. és hozzájok mene Jesus. és illeté öket, és mondá nékik. kellyetek fel. és ne féllyetek, fel emelvén pedig az ö szemeket. senkit nem látának, hanem tsak egyedül Jesust, és alá jövén azok ahegyröl, parantsolá nékik Jésus, mondván. senkinek ne mondgyátok alátást, mig az Ember Fia halottaibol fel nem támad.
Magyarázat
K. Miképpen lett meg akristus szine változása?
F Az Imádsága közben. anapnál fényesebbé lett az ö ortzája, ahonál fejérebbé az ö köntöse. az ö Isteni ditsösége meg hatván testét, és ruháját, külsö képen is ki mutatta magát, ezt a ditsöséget, és fényeséget. tsak kevés ideig mutatá ki, az ö halando életében, söt még fel támadása után is, még eföldön marada, el fedezé mindenkor
(II. Épistolák: 847)