idöt arra, hogy az Isteni dolgokban foglallyuk elménket szabadosan, és tsak egészen az üdveség dolgában szorgalmatoskodgyunk,
K Mitsoda esztelenségröl szól az Apostol, és mi formában kel azt el kerülni.?
F Igen nagy esztelenség ollyan hivatalra, köteleségre, tiszttségre, vagy dologra adni magát. valakinek. amelyekben nehéz, vagy is inkáb lehetetlen volna magát el nem veszteni, hogy pedig azt el lehesen kerülni, meg kel külömböztetni az ur akarattyát. meg kel tudnunk hogy mit kiván töllünk, mitsoda jó, és kedves ö elötte, mitsoda tekélletes, hogy magunkot ahoz szabván, ö néki engedelmeskedgyünk, és tessünk, igen nagy esztelenség volna, valamely hivatalra adni magunkot, Isten akarattya ellen, és nagy böltseség az Isten akarattyára vigyáznunk, minden lépésünkben, valamint a pátriárkák, David, és arégi igazak tselekedének.
K. Mond meg nékünk, miért tilttya szent Pál akeresztyéneknek, a mód nélkül valo bór italt?
F Mert 1. semmi annál nem ellenkezöb akeresztyéni élettel, a melynek, mértékletesnek, sanyarunak, penitentzia tartonak, és szent életnek kel lenni, 2. mert a mód nélkül valo bor ital. atisztátalanságra, haragra, veszedésre, káromkodásra, gyilkoságra, és minden rendeletlenségre viszi az embert, 3. mert eröt ád atestnek, alélek ellen valo támadásra. arosz kivánságokot, és a vak merö bátorságot fel gerjeszti, 4. az eszet fel haborittya, meg tompittya., az egésséget el ronttya, az életet meg röviditti 5. az Istent, és az örökké valoságot, el felejteti.
K. Mivel akarja szent pál hogy a keresztyének tellyesek. legyenek; a bor helyet;?
F. Azt akarja hogy szent Lélekel legyenek tellyesek, aki alélekben. mind ellenkezö dolgokot okoz aboral. mert a bennek szent örömet indit, tiszta, és lelki gyönyörüséget, alázatos és mértékletes bátorságot, atest ellen valo eröt. avilágot el felejteti. és annak gyönyörüségeit, ameg romlot észnek erejét el veszi, hogy tsak ahit által valo örökös okoságot kövesse.
K Miröl akarja; hogy a keresztyének beszélgessenek. egy más közöt
F. Azt akarja., 1. hogy tsak a soltárol. és a lelki énekekröl beszélgessenek, abór testi vigasságot inditván bennünk, tisztátalan, és világi
(II. Épistolák: 809)