tett tsuda tételeiért, ha az ö szózattyát hallyátok mondgya aproféta, ne legyetek süketek, se meg ne keményittsétek sziveiteket. ps. 94.
K. A midön az ur elevenen viszá adá az annyának a fiát, mitsoda oktatást akar nékünk azal adni? F A jelenté azt, amit tselekeszik, a midön a meg tért bünöst, viszá adgya az Anyaszent egyháznak., a ki is sirásival és könyörgésivel meg nyerte térésit, hogy az Anyaszent egyház ötet tanittsa, erösittse. nevellye ajó erköltsökben, a szenttségekben részeltesse. és abban az állapotban tegye, hogy bizodalomal mehessen eleiben az utolso napon. abünös pediglen, meg térésinek, meg betsülhetetlen kegyelmiért, a melyet. az Anyaszent egyház kérésire vette, tartozik hozzája alázatos háláadásal. engedelmeségel, és könyörögni véle együt hogy atöbb fiainak is nyerhesse meg fel támadásokot, akik még ahalálnak árnyékában feküsznek.
K. Hány féle halottakot támaszta fel az ur, halando életében.?
F Három féléket. a synagogabéli fejdelemnek aleányát. a háznál, a mái Évangyéliumban valo özvegy aszszonynak a fiát, a kit vitték már temetni. és lázárt. a kit már eltemették volt, annak elötte négy napal, és akinek már szaga volt, és mint hogy azok atsudák a melyeket akristus tett a testeken, jelenték azokot, a melyeket tselekeszik alelkekben, a mellyek sokal nagyobak, el mondhattyuk szent Agoston után. hogy ezek ahárom féle fel támasztot halottak, képei ahárom féle bünösöknek, akiket az üdvezitö tamaszt fel. láthatatlan képen. az Anyaszent egyházban. az elsök azok, akik belsö képen valo kivánságal vétkeztenek, és akiknek vétkek, nem hatot a külsö tselekedetekre, ezeket jelenté a synagogabéli fejdelemnek a leánya, amásodik félék, azok, akiknek vétkek külsö képen [külsö-képen] is ki tettzenek, és akiket viszik temetni, azaz, akik rosz példát kezdenek adni, és rosz szokásokot bé venni, ezeket jelenté az özvegy aszszony fia, aharmadik félék azok, akik a rosz szoktatásoknak terhét már nem birhattyák, és a melyeknek mérge, másokot is meg ront. ezeket jelenté lázár, akristus gyakorta támaszt fel. ilyen három féle bünöst. kegyelmének láthatatlan munkája által,. de az utolsobbaknak meg térések mind ritkáb, mind nehezeb, ugy mondom. hogy ha azt el lehetne mondani, hogy vagyon valami nehéz, a lelkek örökös orvosa elött.
(II. Épistolák: 782)