hogy el vennék a szent Lelket, mert még senkire közüllök nem szállot vala, hanem tsak meg kereszteltettek vala az ur Jésus nevében. akor reájok teszik vala kezeket, és el veszik vala aszent Lelket.
Magyarázat
K. Mit tselekedének az Apostolok kik Jérusalemben valának., a midön meg hallák hogy samaria bé vette volna az Isten igéjét, és szent filep. egyik ahét diaconusok közül. meg keresztelte volna öket?
F Az ö buzgoságok, és figyelmeteségek arra vivé öket, hogy hamarságal el küldenek hozájok szent pétert és szent Jánost, hogy szent lelket adnának nékik. az az, hogy meg bérmállyák öket, mert filep diaconus lévén. fel adhatta nékik a kristus kereszttségit, de nem abérmálást. a mely a püspökököt illeti, akik az egész papi hatalom vagyon., ez a példa meg mutattya az egyház pásztoroknak, hogy semmi meg ne tartoztassa az ö buzgoságokot, a melyel kel lenniek azoknak üdveségekhez kik reájok bizatattak
K Azok az uj keresztyének, nem vettek valaé a szent lelket a kereszttségben, miért valának tehát. az Apostolok oly szorgalmatosok?
F Mert a kereszttségben a szent lélek, új fiaká. és új teremtet állatoká tészen minket a kristusban, sicut modo geniti infantes 1 petr. 2. 2. és abérmálás szenttségiben, ugyan azon szent lélek, tekélletes keresztyéneké tészen; erre valo nézve. igen szükségesnek tartották. az Apostolok., hogy az uj keresztyének, ezt a második szenttséget fel vegyék, a meg keresztelkedet keresztyén. olyan még mint az ujjonnan lett gyermek, hogy pedig nevekedhessék, és magát meg erösithesse, az ördög, a test. és avilág ellen. hogy tekélletes, keresztyén, és akristus vitéze lehesen. nagyob böségü kegyelemre és jó erköltsre vagyon szüksége, hogy meg tarthassa, és nevelhesse, a világ, és alelki ellenségek közöt, a kereszttségnek ártatlanságát. szüksége vagyon a szent Lélek ajéndekira, hogy imádkozhassék, munkálodhasék, szenvedhesen. és álhatatos lehesen, mert ö ami lelkünknek lelke, ezokáért, abermálásnak az a haszna, és ereje, hogy minket meg erösittsen, és meg gyükereztessen ahitben. reménségben,
(II. Épistolák: 588)