F Azért hogy el akará fedezni hitetlenségét, a külsö, és szin mutato Isteneségnek palástyával, ez szerént tselekeszünk mi gyakorta a midön a sz. Irásban olyan példát keresünk, a melyet roszul magyarázuk, azért hogy jóvá tehesük. az Isten akarattya ellen valo tselekedetinket
K. Mit találunk még az Áchás király magaviselésiben.?
F ö jelentette az olyan keresztényeket, akik a vallásnak tsak a külsö részehez ragaszkodnak. és azonban a meg romlotságra adgyák sziveket, akik valojában meg vetik azt, engedetlenségekel.
K. Mint hogy ez a király nem akara jelt kérni, a meg gátoláé az Istent hogy jelt ne adna?
F A meg nem gátolá az Istent hogy jelt ne adna, de nem azö ellenségeinek kezekböl valo meg szabadulásárol. a melyre érdemetlen vala hitetlenségiért, hanem az egész Emberi nemzetnek meg szabadulásárol valo fényes jelét adá néki, az a jel. evala, hogy egy szüz olyan Fiat fogadna mehében., és hozna evilágra, akinek neve lészen Emmanuel. azaz az Isten mi velünk.
K. Miért igére az Isten illyen nagy tsudát ennek a királynak, a midön ö ellene áll, és fel gerjeszti haragjának tüzét oly vétkes hihetetlenségével?
F. Azért hogy meg mutassa nékünk abban a tsudában az ö ingyen valo irgalmaságát, valamint a proféta mondgya, a midön haragodban lészesz meg fogsz emlékezni irgalmaságodrol. Hab. 3.
K. Mit ért a proféta ezeken a szokon., vajat és mézet fog enni, hogy meg tudgya választani a jót a gonosztol?
F Azt érti hogy a szüznek Fia. szintén ugy fog tápláltatni valamint a több gyermekek. vajal, és mézel, de azal felyeb valo lesz a több gyermekeknél, valamint sz. Basilius, és sz. Hieronimus. mondgyák. hogy még gyermekségében Isteni világoságal meg tudgya választani a jót a gonosztol.
K. Mitsoda gondolatod vagyon a kristusnak gyermegségben valo voltárol?
F. Imádhattyuk abban az Istennek jó voltát, aki nem sajnálotta magára venni nyomoruságainkot hogy minket részesithesen ditsöségében., tartozunk tehát szeretettel lenni ahoz a véghetetlen. jósághoz,
(II. Épistolák: 30)