K Azon tiszteletet adnaké a szenttségeknek. mint az Istennek.?
F Az Isten örizzen, az utálatos bálványozás volna.
K Régi szokásé az anyaszent egyházban a szenttségek tisztelete?
F Ez a szokás. apostoli traditio. az anyaszent egyház mindenkor nagy tisztelettel volt a martyrumok és a más szentek testihez, akiknek szenttségek nyilvánságos volt mindenek elött. a négy elsö saeculumokban a martyrumok testét kezdék közönségesen tisztelni. idövel azután a Confessorokét. az Isten meg is mutatta hogy jová hadná ezt a szokást. sok sok tsuda tételi által. mellyeket tett azö temetö hellyeken. Euseb. libr. 4. de hist Eccle. Cap. 15. libr. 7. Cap. 19. s. aug de Conf libr. 9. Cap. 7. de civit Dei libr 22. cap. 8. a gyonásiban szent agoston. sok csudákot hoz elé. melyek lettek az ö idejében a szent István. reliquiai által.
5 Articulus A kereszt, és a képek tiszteletéröl.
K Mit parancsol az Isten az elsö parancsolatban. ezek a szók által. ne csinály faragot képet. se semmi hasonlatoságot azoknak formájára. kik az égben, a földön, vagy a vizekben vannak.?
F Ezek által azt parancsollya az Isten, hogy nem kell se irot, se faragot képet csinálni hogy azt imádgyuk
K Miért parancsolta az Isten ezeket a sidoknak.?
F Azért hogy ne kövessék. a bálványozo szomszédságokban lévö nemzeteket. kik a napnak. tsillagoknak. embereknek, még az oktalan állatoknak is képeket imádták.
K Ez által. az Isten nem parancsoltaé meg, hogy semmi képpen. nem kel képeket csinálni.?
F Nem, sött még az Isten maga parancsolá Mojsesnek, hogy két Cherubimokot csináltatván, a frigy ládájára tenné. ugyan véle is csináltatá a réz kigyot, az Isten jová hagyá. a salamon templomában az állatoknak. rézböl. ki öntött. formáit.
K kereszteket. faragot és irott képeket tartani a templomban., ez a szokás nem ellenkeziké az elsö parancsolattal.?
F. Nem, mert ezek közül. semmi nem imádtatik. a közönséges anyaszent egy ház. csak egyedül az Istent imádgya
K Ez a szokás régié az anyaszent egy házban?
(V/2. Catechismus Formájára valo közönséges. Oktatások: 1190)