arra értödik midön valaki jót tészen valakivel. ugyan ezen értelem szerént nevezi sok helyt az irás az Isten kegyelmét Benedictionak. áldásnak. szent Pál is az alamisnát áldásnak nevezi.
2. Ez aszó arra is értödik amidön valakire az Isten áldását és kegyelmét kivánnyuk, e szerent is kel érteni midön az irás azt mondgya, hogy Melkisedek meg áldotta Ábrahámot, Isak, jakobot, jákob azö Fiait, sok volna elé hozni, a menyi helyen azt fel talállyuk a szent irásban
3. Ez a szó arra is értödik, midön a királyokot, királynékot koronázásokor fel szentelik.
4. Arra is értodik midön az Anyaszent egyház meg szenteli avizet, a kenyeret, a sót, olajat. harangokot, kápolnákot, tzinteremeket. az oltári öltözeteket, gyertyákot, és mind azokot a melyeket a szent dolgokra akarja forditani, ugyan ezen okokra valo nézve is szentelik meg az olvasokot. aköntösöket, a gyürüket, az Anyaszent egyház ebben a Cérémoniában azon kéri az Istent, hogy áldását adgya mind azokra kik ezeket viselik vagy hordozák.
K Nintsené abban valamely babonaság, midön az illyen dolgoknak természet felet valo hasznot. vagy erött tulajdonitanak.?
F A babonaság volna, ha valaki azt hinné hogy a teremtett állatok magoktol. természet felet valo hasznot vagy eröt adhatnak, az Isteni hatalom nélkül. de az Anyaszent egy ház azt nem hiszi, hogy ezeknek volna magoktol valami erejek, hanem tsak egyedül az Isten mindenhatoságátol, az Anyaszent egyház abban nem kételkedik hogy eréjek nem volna az olyan meg szenteltetet dolgoknak., a melyek, a szenttségek ki szolgáltatására
(V/1. Catechismus Formájára valo kőzőnséges Oktatasok: 865)